Pula traži 18 novih taksista

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nakon što je usvojen niz odluka, u Puli je u tijeku provodenje javnog poziva za polaganje ispita za autotaksi vozace na podrucju grada. Svi ce prijavljeni ispit polagati krajem ovog mjeseca, a potom slijedi objava javnog poziva za 18 novih dozvola. Po rijecima nadležnog procelnika Damira Prhata, u tijeku su pojedinacne prijave za vozace, nakon cega slijedi natjecaj za dozvole. Naime, jedan od uvjeta za dobivanje dozvole je i položen ispit.

- Mi smo ispite polagali vec dva puta i sada to ne moramo ponovno ciniti, to je zadatak novih taksista. Na tom je ispitu važno pokazati znanje o kulturno-povijesnim spomenicima grada, gdje su, što predstavljaju, iz kojeg su stoljeca. Potom o povijesti grada, tko je bio na ovim prostorima i kada, a nužno je i znanje jednog svjetskog jezika. To je kod nas talijanski, a uz to poželjno je znanje i engleskog, njemackog ili ruskog, pojasnio nam je voditelj autotaksi odbora pri Sekciji prijevoznicke djelatnosti Udruženja obrtnika Marino Krizman.

Dodao je da je takvo znanje za taksiste ne samo poželjno, vec i nužno, ali najviše ih muce preostali uvjeti - jeftina i kvalitetna vožnja.

- Kao postojeci taksisti malo drugacije gledamo na postavljene uvjete u Puli. Vecina nas radi više od 20 godina i svi su u dobi od 45 do 50 godina. Dakle, sada nema više razmišljanja o drugom poslu i prekvalifikaciji, vec o tome kako doci do mirovine obavljajuci ovaj posao. Možemo tako raspravljati i o segmentu jeftinog prijevoza, ali na koji nacin? Ja sam obrtnik, sam investiram u svoje vozilo, a do koje razine dižem uslugu, ovisi o mojim mogucnostima, kaže Krizman.

- Takoder, nastavlja, pitanje je želim li voziti samo VIP osobe, "obicne" gradane ili mlade iz nocnog provoda, jer o tome ovisi hocu li kupiti mercedes ili stari kombi za koji mi nece biti bitno hoce li se u njemu mladi ispovracati, razbiti ga ili što ja znam što za 20 kuna. I VIP gosti mogu biti pijani, ali oni su spremni to i platiti.

Ako danas-sutra propadnem, a budu li došli jeftini taksisti - hocu, spreman sam zatvoriti svoj obrt i raditi kod njih. Ali, želim svoju placu. Tada necu morati brinuti ni o vozilu ni o cijeni, vozit cu za gazdu i ako kaže da vozim za dvije kune, meni dobro, ali, ponavljam, hocu svoju placu. Svi u Zagrebu govore da imaju pet tisuca kuna mjesecno, ali nisu rekli da gazda traži normu, a to je 700 kuna u 8 do 10 sati rada. Bez te norme nema place, samo minimalac od 1.400 kuna, rekao nam je gotovo u dahu Krizman.

Pritom je zapravo aludirao na nocnu moru pulskih taksista, dolazak Zubakovih taksija, okupljenih oko ORYX Grupe, ili pak jeftinih Cammeo taksija. U Rijeci naime oni za pocetnih pet kilometara traže po 20 kuna, a svaki sljedeci kilometar stoji pet kuna. U Zagrebu, pak, startnina iznosi 15 kuna, a nakon drugog kilometra svaki sljedeci naplacuje se pet kuna. Takve cijene vrijede i za vikende, nocne vožnje te blagdane.

Kako doznajemo od procelnika Prhata, javnosti je možda najzanimljiviji javni poziv za izdavanje dozvola novim taksistima, koji ce najvjerojatnije biti raspisan pocetkom prosinca.

Grad Pula može izdati ukupno 48 dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza na podrucju grada. Koncesiju dosad ima 30 taksista. Nove dozvole trebat ce zatražiti i svi koji su do sada obavljali usluge taksi prijevoza, no tek nakon što im istekne važeca dozvola, koja traje do ožujka 2013. Ako pak taksisti nakon isteka koncesije, cija je godišnja cijena 300 kuna, ne dobiju novu dozvolu, gube pravo obavljanja taksi prijevoza na podrucju Pule. (S. ZRINIC TERLEVIC; snimio S. MILJEVIC)

VIŠE O OVOJ TEMI CITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter