Pula: Seminar o zaštiti potrošača u turizmu

S radnog seminara o zaštiti potrošača u turizmu (N. LAZAREVIĆ)
S radnog seminara o zaštiti potrošača u turizmu (N. LAZAREVIĆ)

U hotelu Park Plaza Histria održan je seminar o zaštiti potrošača u turizmu. Seminar je bio namijenjen turističkim djelatnicima te članovima jedinica lokalne samouprave da bi se upoznali sa sustavom zaštite potrošača u Hrvatskoj. Predstavnici Ministarstva gospodarstva govorili su im o novitetima u Zakonu o zaštiti potrošača, Direktivi o paket-aranžmanima te aktivnostima Europskog potrošačkog centra ECC Hrvatska.

Organizatori seminara su Sektor za turizam Hrvatske gospodarske komore, Ministarstvo gospodarstva i Europski potrošački centar.

Neke od tema seminara bile su tako sigurnost proizvoda i usluga, zaštita gostiju kao potrošača u smislu osiguranja kvalitete usluga, normativa, pridržavanja cijena usluga, izdavanja računa….

Radni seminar otvorio je Tomislav Curman, načelnik Sektora za robe, usluge i zaštitu potrošača Uprave za trgovinu i unutarnje tržište Ministarstva gospodarstva koji je sudionike upoznao sa Sustavom za zaštitu potrošača na području Hrvatske, ali i Europske unije kojoj naša država pripada. Kako je rečeno, zaštita prava potrošača jedno je od temeljnih vrijednosti koje promiče Europska unija, a Hrvatski zakon o zaštiti potrošača, kao i drugi propisi koji sektorski određuju pitanja bitna za potrošače, usklađeni su s pravilima Europske unije.

Kako je naveo Curman, cilj je svih zakona i pravilnika osigurati da tržište postane pravednije mjesto za potrošače, koji su još uvijek slabija strana. No, kako je napomenuo, ne smije se zaboraviti da ponekad i potrošači žele iskoristiti trgovce, stoga je potrebno učiniti balans između prava i obveza da bi tržište bilo pravedno i uravnoteženo.

Prilikom ulaska u Europsku uniju, rekao je, naše se tržište u svemu moralo uskladiti s pravilima EU-a pa tako i u pravima potrošača. Pritom je oko 80 posto direktiva implementirano, a 20 posto se odnose na praksu koja se dogovara s udrugama za zaštitu potrošača, Hrvatskom gospodarskom komorom, poslovnim subjektima… 

- U pravima potrošača stalno napredujemo i postajemo ravnopravni član europske obitelji, naveo je Curman i dodao da je i prvi povjerenik za zaštitu potrošača u EU-i bio upravo naš Neven Mimica. Na pitanje koje novine očekuju još potrošače rekao je da će se dodatno uskladiti odredbe oko sezonskih sniženja, a u roku od šest mjeseci uvest će se i registar radnog naziva "Ne zovi".

- U taj registar moći će se prijaviti svi oni koji ne žele da ih razni poslovni subjekti telefonski zovu, od operatera do raznih tvrtki koje nude svoje proizvode. Na taj će se način zaštititi svi oni koji ne žele da ih se uznemirava u privatnosti doma, ali i stariji ljudi koji se često putem telefona znaju nagovoriti da kupe nešto što im zapravo ne treba.

Turisti, naglašeno je, u Hrvatskoj ostvaruju podjednako visoku razinu zaštite svojih temeljnih potrošačkih prava kao u bilo kojoj drugoj članici Europske unije. Tako imaju, kako je rečeno, pravo na informaciju o cijeni i račun za kupljeni proizvod ili uslugu, te ih se ne smije tražiti da za isti proizvod ili uslugu plate više samo zato što žive u drugoj zemlji. (B. PETROVIĆ)

VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU U SRIJEDU.


Podijeli: Facebook Twiter