Pula se nikad neće ugasiti, iako su neki krugovi to priželjkivali

William Negri (R. SELAN)
William Negri (R. SELAN)

Razgovarali smo s Gordanom Restović, ravnateljicom Pulskog filmskog festivala, uoči početka ovogodišnjeg izdanja.

- Hoće li kvaliteta predstojećeg festivalskog izdanja donekle trpjeti zbog činjenice da je novi umjetnički ravnatelj Zlatko Vidačković imenovan svega nekoliko mjeseci prije početka festivala? Koliko je to objektivno teret, neovisno o kvalitetama imenovanog ravnatelja?

- Slična je situacija bila i s bivšim tročlanim Umjetničkim savjetom. I oni su preuzeli tu funkciju svega par mjeseci prije početka festivala. Prijašnji Savjet je imao drugačije zamisli i vizije, a novi stari ravnatelj Zlatko Vidačković nešto od toga je prihvatio i na to nadogradio svoju viziju, a najveća je kušnja bila hoće li uopće biti premijera na festivalu. On je dao sve od sebe, uključivši nešto više filmova nezavisnih produkcija, s obzirom da su ostali filmovi već bili u distribuciji. Mislim da festival neće izgubiti na kvaliteti. Bit će drukčiji. Umjetnički ravnatelj Vidačković dopunio je i program Kratke Pule s novim kategorijama, s dramskim serijama i dokumentarnim serijalima. Neupitno je da gospodin Vidačković tretira Pulu kao pravi nacionalni festival. Težište je na hrvatskom filmu, na redateljima i gostima. I on to poštuje kroz sve kategorije.

- Pulskom se festivalu najviše zamjera premali broj premijera, a prevelik broj repriza filmova koji su prethodno prikazani u kinima. Ove je godine od 15 dugometražnih hrvatskih filmova polovica već igrala u kinima ("Zbog tebe", "Goran", "Ustav Republike Hrvatske", "Ne gledaj mi u pijat", "ZG80", "Anka", "Uzbuna na Zelenom Vrhu").

- Nemojmo zaboraviti da ove godine imamo 88 premijera raznih filmova, što je iznimno veliki broj. No, kad govorimo o hrvatskom filmu, Statutom je premijerama osiguran prvi termin u Areni jer, naravno, želimo ih imati što više, dok će se ostali prikazati pretežno u Areni u drugom terminu, neki u Kinu Valli ili INK-u. Proizvodnja hrvatskog filma je proteklih godina bila zaista visoka, a mislim da će se ti proizvodni okviri u budućnosti suziti. Treba reći da je, kad su u pitanju premijere, teško pomiriti interese producenata i organizatora festivala baš kao i svjetske trendove pa pretpostavljam da će razvoj festivala voditi u smjeru da Pula postane mjesto susreta cjelokupne filmske industrije, ali i dalje s naglaskom na filmove u Areni i dodjelu prestižnih nacionalnih nagrada.

- Koliko će turbulentna događanja u HAVC-u i promjene u njegovu vodstvu utjecati na ovo izdanje pulskog festivala?

- Vjerojatno hoće jer su ta događanja usporila procese dodjele novaca i sklapanja ugovora. Pitanje je hoće li neki autori uspjeti dovršiti svoje filmove ili uopće dobiti novce jer će rješenja HAVC donijeti tek na jesen. Možda će se prave posljedice vidjeti tek iduće godine. Naša je suradnja s HAVC-om i novim ravnateljem više nego uspješna, a na festivalu ćemo predstaviti prvu knjižicu iz edicije "Vremeplov". No, treba reći da je Zlatko Vidačković već ove godine hrabro iskoračio, stavivši premijere nezavisnih filmova u prve termine u Areni, nagovijestivši tako neke nove promjene koje očito dolaze. (Z. ANGELESKI)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter