Pula: s obilaznicom tek kilometar za bicikliste

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Pulski GUP utvrdio je obvezu uvodenja i unapredenja biciklistickog prometa u sustav gradskog prometa. Medutim, iako je ovogodišnji proracun predvidao sredstva u visini 1,1 milijun kuna za uredenje biciklistickih staza, od toga se odustalo i puno prije rebalansa. Razlog, cini se, nije nedostatak financijskih sredstava, vec nemogucnost izvedbe staza na terenu. Izuzetak je tek buduci kilometar proširene obilaznice, na kojoj ce se, od planiranih petnaest, dobiti tek prvi kilometar staze za zaljubljenike pedaliranja.

- Upravo se na novom dijelu obilaznice može realizirati naša ideja za uredenjem biciklistickih staza po Puli. Naime, uvjeti i kriteriji za uredenje biciklistickih staza definirani GUP-om nas ogranicavaju jer je za bicikliste potrebno osigurati stazu širine jednog metra, a to u trenutnoj situaciji nije moguce niti na pješackim stazama niti na kolnicima, kaže procelnik Damir Prhat.

Cinjenica je da zasad ne postoje uredene biciklisticke staze u Puli, vec samo definirani koridori kojima se planira uspostaviti biciklisticki promet. Doduše, jasno je da ce se nadomak moru, prema zamišljenom planu uredenja od Autokampa Stoja, preko Lungomarea i Verude, do Verudele lakše realizirati staze koje ce se produžavati na obilaznicu i njoj prilazne ceste, kada se rekonstruiraju. Medutim, ostaje sporna izvedba staza kroz sam grad. Uostalom, potez Stoja-Verudela-obilaznica naznacen je u GUP-u kao prioritet, a elementi tih staza ionako ce biti uvjetovani prostornim planovima užeg podrucja.

No, treba imati na umu da za biciklisticki promet vrijede jednaka pravila kao i za onaj na samim prometnicama, što je trenutno u skucenom centru Pule veliki problem. Posebno stoga jer uvjeti propisani GUP-om uredenje takvih staza nece omogucavati niti na nogostupima niti na samim prometnicama, gdje ima podosta autobusnih ugibališta, zbog spomenute definirane širine biciklisticke staze.

- Iako uredenje biciklisticke staze trenutno nije moguce, na rivi, kao i na drugim zamišljenim biciklistickim koridorima, projektanti ce prilikom izrade dokumentacije uredenja prometnica izvidjeti mogucnost realizacije staza, kaže procelnik.

Evidentno je da Puljanima i dalje preostaje vožnja biciklom po prometnicama, u zadnje vrijeme sve cešce nogostupima (riva, bulevar) gdje ugrožavaju pješake. Obilaznica ni do sada nije bila problem, kao ni bulevar na Verudi, ali nažalost, ostale prometnice poput Tršcanske, 43. Istarske divizije ili Mutilske i Marsovog polja, nisu u mogucnosti pružiti bezbrižan promet biciklista.


Podijeli: Facebook Twiter