U našu se redakciju javio žitelj Velog Vrha koji se požalio na veliku buku i vibracije koje stvaraju zrakoplovi ruske aviokompanije Transaero prilikom slijetanja, a koje, prema njegovim rijecima, i ne izvode prema propisima.
Prema rijecima našeg sugovornika koji ima odredena saznanja o funkcioniranju zracnih luka, ti avioni ne poštuju predvideni sletni koridor preko otocja Brijuni i Štinjana, vec koriste "precicu" radi uštede goriva, kako tvrdi naš sugovornik, i idu preko Vodnjana, Galižane i Velog Vrha. Zbog toga naglo slijecu pod kutom od 45 stupnjeva i naglo usporavaju, proizvodeci nesnosnu buku i vibracije.
"Smatram da je to 'kocenje' prenaglo, i pitam se da li se njihov dolazak u Pulu odvija po regularnoj ruti. Osim buke, brine me i sigurnost te eventualni rizici koje bi ti avioni možda mogli prouzrociti", požalio se žitelj.
Direktor Zracne luke Pula Bruno Rogovic kaže da u nadležnost Zracne luke spadaju zrakoplovi tek pri slijetanju, a dokle god su u zraku oni su pod ingerencijom Hrvatske kontrole zracne plovidbe.
- Prilazne putanje su definirane po kartama i gotovo da sam siguran da i spomenuti zrakoplovi idu po zracnom putu koji je predviden za prilaz aerodromu. Imamo dvije prilazne rute, jednu preko Brijuna, a drugu preko Kavrana, no gotovo sa sigurnošcu ponavljam da im let izvan zakonske regulative Kontrola zracne plovidbe ne bi dopustila, kratko je izjavio Rogovic.
"Polijetanja i slijetanja u zracnim lukama obavljaju se u skladu s propisanim procedurama i uputama Hrvatske kontrole zracne plovidbe. U cilju sprjecavanja buke, postupak za promjenom procedura polijetanja i slijetanja zrakoplova može se pokrenuti na temelju zahtjeva, odnosno prijave lokalne zajednice Zracnoj luci Pula", piše u priopcenju Agencije za civilno zrakoplovstvo.