Problemi vezani uz prometovanje u Puli na području Kaštela, točnije u Ulici Castropola te usponima na Kaštel i Svetog Stjepana, godinama je već prisutna, a dodatno se aktualizira svakog ljeta. Zadnjih su dana dodatno pogoršani nakon što je slomljena ili skinuta jedna od rampi na ulazu u tu ulicu.
Grad Pula, zajedno s Pula parkingom, već je donio rješenje za novu regulaciju prometa, odnosno parkiranja na Kaštelu, ali se ono još nije počelo provoditi.
- To je izuzetan problem, svi smo ga svjesni i konstantno pokušavamo iznaći rješenja koja će zadovoljiti sve zainteresirane: stanare te ulice, institucije koje djeluju na tom području te vozače interventnih i komunalnih vozila. Činjenica je da kvalitetno rješenje otežava to što je riječ o "slijepoj" ulici, u kojoj je prometovanje ograničeno. U toj ulici se zapravo ne uvodi naplata parkiranja, već regulacija prometa.
U uskoj prometnici omogućiti dvosmjerno prometovanje izuzetno je teško. Pokušat ćemo implementirati rješenje gdje će parkiranje biti dozvoljeno na širim mjestima, a na uskima zabranjeno. I svi će se tog rješenja morati pridržavati, kaže nam Damir Prhat, pročelnik gradskog komunalnog odjela.
Grad je morao odustati od nakane da probojem pravca između Arheološkog muzeja Istre i Malog rimskog kazališta realizira zatvaranje prometnog "kruga" na Kaštelu, ne bi li se osigurala protočnost prometovanja tim dijelom grada. Crveni karton dali su konzervatori. No, Grad namjerava barem urediti parkiranje, a time i spriječiti blokiranje prolaza.
- Namjera je na ulazu u ulicu postaviti ploču koja će pokazivati ima li uopće raspoloživih slobodnih parkirnih mjesta u ulici, a na parkirnim mjestima će se postaviti senzori koji će to "dojavljivati". Vozači će na taj način znati ima li uopće mjesta za parkiranje u ulici, pogotovo oni koji nemaju rezervirana mjesta ispred svojih objekata. Namjera je ovakvo rješenje uvesti čim Pula parking to bude mogao, zaključuje Prhat.
Po takvoj organizaciji prometa, uklonio bi se sustav automatiziranih rampi na ulazu u Castropolu, za koji je podijeljeno previše propusnica (navodno više od 600), što je i dovelo do zagušenja Kaštela. U Castropoli se uvodi parkiranje na kolniku samo gdje to širina prometnice dozvoljava, i to isključivo na označenim parkirnim mjestima. Bit će pod naplatom, za stanare uz povlaštenu kartu, a mjesta će se svrstati u drugu zonu, dok će na neoznačenim mjestima parkiranje biti zabranjeno i kažnjivo.
Uklanjanje rampi značit će i mnogim roditeljima lakši prijevoz djece do tamošnje predškolske ustanove. (G. ROJNIĆ)