Početkom ove godine Hrvatske ceste raspisale su natječaj za izvođača radova u projektu rekonstrukcije državne ceste D 75, odnosno dionice Vodnjan - Pula, u duljini od jednog kilometra. Procijenjena vrijednost radova iznosi 16,3 milijuna kuna, a usto je raspisan natječaj vrijedan 820 tisuća kuna u kojem se traži nadzor nad radovima. Ponude zainteresiranih izvođača Hrvatske ceste primaju do Valentinova, 14. veljače. Natječaju je prethodila odluka Grada Pule da prebaci vlasništvo nad nekretninama koje se nalaze duž te državne ceste u vlasništvo Hrvatskih cesta.
Izrada Studije isplativosti
Za rekonstrukciju Vodnjanske ceste već je ishodovana pravomoćna lokacijska dozvola, a upravo je prijenos gradskih nekretnina bio potreban da Hrvatske ceste ishoduju i građevinske dozvole. Prije toga su Hrvatske ceste utrošile milijun i pol kuna za otkup zemljišta uokolo te dionice. Doduše, iako se ovaj projekt čekao par godina, po objavi se pojavio i tračak sumnje da će se njime riješiti i izuzetno problematično raskrižje Vodnjanske i Fažanske ceste, gdje se nerijetko stvaraju gužve. Naime, prema projekciji projekta proširenja dionice od Velog Vrha prema gradu Puli u četverotračnu prometnicu, što će Hrvatske ceste kandidirati na fondove EU nakon izrade Studije isplativosti, kružni tok koji povezuje Fažansku i Vodnjansku cestu uvučen je prema Fažanskoj cesti nekih 50-ak metara. Stoga se posumnjalo da u ovogodišnjoj rekonstrukciji prvog kilometra Vodnjanske ceste to raskrižje neće biti obuhvaćeno. Međutim, iz Hrvatskih cesta nam pojašnjavaju da će se raskrižje već sada "renovirati".
U planu i drugi rotor
- U sklopu II faze rekonstrukcije D 75, dionice Veli Vrh - Vodnjan (za koju je raspisan natječaj) izvest će se radovi na uređenju postojećeg križanja D 75 i Fažanske ceste, odnosno postojeće T-križanje preuredit će se u kružno. Planirana izgradnja tog novoprojektiranog rotora iz projekta dogradnje drugog kolnika državne ceste D66 i D75 od Velog Vrha prema gradu situacijski je dislociran s obzirom na postojeće križanje za oko 50 metara u smjeru Fažane. Taj će se rotor izvoditi zajedno s radovima dogradnje drugog kolnika državne ceste D66 i D75 Veli Vrh – Pula s obzirom da čine jednu funkcionalnu cjelinu, pojasnili su nam iz Hrvatskih cesta.
Sama rekonstrukcija Vodnjanske ceste, za koju je raspisan natječaj, obuhvatit će kilometar dionice od Inine benzinske postaje na Velom Vrhu do izlaza iz Pule u smjeru Vodnjana. Uz rotor na križanju s Fažanskom cestom, rekonstrukcija uključuje i izgradnju kružnih tokova za naselja Valdenaga i Ruban, a namjeravaju se riješiti, također, brojni sporedni ulazi na Vodnjansku cestu. Rekonstrukcijom će se prvi kilometar ceste proširiti za oko tri metra, izgraditi će se autobusna stajališta, biciklističke staze, javna rasvjeta te oborinska odvodnja posebno važna za Veli Vrh, kao i presložiti postojeće instalacije.
Najesen druga faza
S obzirom da je MUP označio Vodnjansku cestu kao nesigurnu - što ne čudi s obzirom da joj je kolnik u lošem stanju, bankine neuređene, a profil uzak - rekonstrukcijom će se povećavati nosivost kolničke konstrukcije i omogućiti sigurnije prometovanje svih sudionika, pogotovo pješaka i biciklista. Ipak, treba biti odmah načisto, pogotovo s obzirom na obuhvat radova te značaj Vodnjanske ceste za Pulu kao drugog ulaza u grad, rekonstrukcija će se odvijati u dvije faze kako bi se što manje utjecalo na turističku sezonu. Stoga će se druga faza rekonstrukcije, odnosno značajniji radovi, najvjerojatnije izvoditi nakon turističke sezone, od listopada, odnosno studenog ove godine. (Goran ROJNIĆ)