Na najvećem gradskom parkiralištu koje je pod naplatom, Karolini, otvorena je prva stanica za punjenje električnih vozila u Puli pod nazivom e-Spot MAX. Osim jednostavnog i sigurnog rukovanja, omogućava punjenje vozila za dva najčešća standarda, odnosno dugotrajno i brzo punjenje, a Pula se pozicionira na karti gradova koji svojim stanovnicima i gostima nudi mogućnost novog i ekološki prihvatljivog način prometovanja.
Donacija partnera
Otvaranju stanice za punjenje električnih vozila prisustvovali su gradonačelnik Boris Miletić, direktor Pula parkinga Branislav Bojanić te predstavnici austrijske tvrtke Elsta Mosdorfer Mladen Kutija i hrvatske InfoArt Mario Hegedus, koji su i omogućili instaliranje stanice, a iz Kopra je dovezen luksuzni automobil Tesla P85+.
Pula i Pula parking stanicu za punjenje električnih vozila dobili su kao donaciju austrijskih i zagrebačkih partnera, dok je 51 tisuću kuna koštao priključak električne energije plaćen Elektroistri, odnosno HEP-u. Do kraja godine, s obzirom da je riječ o promotivnoj akciji, utrošenu struju plaćat će Pula parking, a od sljedeće godine počinje naplata. Jedino što će korisnik usluge punjenja plaćati je vrijeme provedeno na parkingu.
- Ovo je prvi ovakav projekt u našem gradu, stoga pozivam građane da s velikim zadovoljstvom koriste ovu naprednu, a uskoro i svakodnevnu tehnologiju koja čuva okoliš. Ovo je nova era i ponosni smo što smo s partnerima, austrijskim Elsta Mosdorferom i zagrebačkim InfoArtom, uveli novu tehnologiju u naš grad, rekao je u uvodu direktor Pula parkinga Branislav Bojanić, koji kaže da će Pula parking, po uzoru na mnoge druge europske gradove, u budućnosti odvojiti jedno gradsko parkiralište isključivo za hibridna i električna vozila, ali to će ovisiti o ponudi, odnosno korištenju, takvih vozila.
Dva tipa priključka
Austrijska tvrtka Elsta Mosdorfer u Pulu je donijela bogato iskustvo kao proizvođač ovakvih stanica, a instalirana stanica e-Spot MAX jedna je od najmodernijih takve vrste.
- Naša se tvrtka bavi proizvodnjom ormarića za energetiku u sklopu čega se izrađuju i ovakve stanice za punjenje električnih vozila. Želja nam je započeti osvješćivati ljude za korištenje manje štetnih izvora energije i tražili smo zanimljive lokacije gdje bi instalirali stanicu, a ovdje, ispod Arene, to je pun pogodak, rekao je Mladen Kutija, predstavnik hrvatske podružnice austrijske tvrtke Elsta Mosderfer.
Stanicom za punjenje električnih vozila vrlo se jednostavno rukuje, a posebna pažnja je usmjerena najvećoj mogućoj sigurnosti prilikom električnog punjenja vozila. Instaliran Internet priključak za učinkovito praćenje svih statusa i radnji prilikom punjenja vozila, a funkcionalno je optimiziran dizajn stanice. Jednako tako, stanici je povećana toplinska, mehanička i kemijska otpornost, kao i vodootpornost.
Specifičnost stanice je da može pružiti dva tipa priključka. Prvi je klasičan priključak za dugotrajno punjenje do 3.7 kilovata snage, a prosječno vrijeme punjenja baterije je od 4 do 6 sati. Drugi je priključak za brzo punjenje do čak 22 kilovata snage, a prosječno vrijeme punjenja baterije je od 30 minuta do sata.
- Građanima i posjetiteljima Pule omogućeno je nadopunjavanje električne energije i njihova vozila. Kako se ovaj projekt provodi i u Njemačkoj i Austriji, namjera je omogućiti onima koji imaju vozila na električni pogon sve od Sjevernog pa do Jadranskog nadopunjavanje električne energije u svojim vozilima. Nadamo se stoga da će projekt zaživjeti, do konca ove godine on je promotivan i besplatan, a nakon toga nadopunjavanje vozila bit će moguće plaćati SMS-om, kao kad se plaća parkiranje, pojasnio je Mario Hegedus, predstavnik zagrebačkog InfoArta. (Goran ROJNIĆ, snimio Milivoj MIJOŠEK)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU OD SRIJEDE