Pula ne koristi sav svoj potencijal

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Gotovo da nema turista koji ljeti dode u Istru a da ne posjeti Pulu. Neki cak procjenjuju da je Pula zbog toga jedan od najposjecenijih gradova u Hrvatskoj. Koliko su Pula i njezini gradani toga svjesni i iskorištavaju li uopce tu cinjenicu?

Malo, reci ce mnogi turisticki djelatnici koji ocjenjuju da vecina Puležana turizam ne shvaca kao jednu od strateških grana njezina razvoja vec smatra da turisti samo smetaju i da od njih nemaju ništa. Taj stav možda ne cudi s obzirom na to da vecina turista u Pulu dolaze samo na jedan dan, na izlet.

Postavlja se pitanje zašto bi i ostajali. Šoping ponuda je ljeti katastrofalna jer umjesto mini galerija, ukusnih suvenirnica te trgovina poznatih marki u srca grada se prodaje plastika i jeftina roba. U centru nema niti jednog kvalitetnog ili ekskluzivnog restorana. Arena turisticki nije dovoljno iskorištena jer prostor oko nje nije na adekvatan nacin oplemenjen.



- Pula je turisticka destinacija koja ima daleko najveci potencijal za turisticki rast u našoj zemlji. Ima izuzetno vrijedno i bogato kulturno-povijesno nasljede, najinteresantniju i najljepšu istarsku obalu i plaže, otoke, brijunski arhipelag...ali sve to trenutno nije iskorišteno kao prednost u odnosu na druge destinacije u Istri ili šire, smatra celni covjek županijske Turisticke zajednice Denis Ivoševic.

Njegova kolegica iz gradske Turisticke zajednice Sanja Cinkopan Korotaj takoder trenutno stanje ne vidi ružicastim. Pulu ocjenjuje kao destinaciju s tri zvjezdice i u pogledu smještaja i opremljenosti i izgleda grada, ali cilj je da u dogledno vrijeme bude na razini cetiri zvjezdice.

Smatra da bi se jako puno toga moglo promijeniti ako Grad bude imao kontinuitet u realizaciji nekih od strateških projekata kao što je obnova stare jezgre kroz program Dolcevita, zatim uredenja veceg broja parkirališnih mjesta i cesta koje ce rasteretiti prometne gužve te uredenja rive, koja u Puli jednostavno ne živi.

- Isto tako trebalo bi poraditi da se prostori iznajme prema odredenoj namjeni, odnosno da jedno podrucje bude iskljucivo primjerice za ugostitelje, jedno za trgovine, pa drugo za male trgovine sa suvenirima ili galerije ili se to može napraviti pomiješano, ali na neki smisleni nacin. Dosad o tome nitko nije razmišljao, kaže Cinkopan Korotaj.

- Sve je izvan centra. Glavni razlog tome je što ti objekti moraju moci živjeti cijelu godinu, a zimi je najveci problem s parkingom. I to bi se moglo riješiti kada bi se pokazao interes i kada bi grad izašao u susret ugostiteljima.

Boris Žgomba iz Udruge hrvatskih putnickih agencija i pulske agencije Uniline smatra da bi Pula zbog velikog broja kulturno-povijesnih znamenitosti bila idealna destinacija za city break.

- U ponudi joj nedostaje ono što ima vecina europskih, ali i hrvatskih turistickih središta, a to je organizirani razgled bilo adekvatnim autobusom, bilo putem mogucnosti iznajmljivanja audio opreme koja na stranim jezicima za individualne goste koji je sada organiziran samo za grupe.

S druge strane, jedan od clanova uprave najveceg pulskog hotelijera Arenaturista Igor Štokovic ocjenjuje: - Možda smo prekriticni... Pula je destinacija koja može stati uz bok bilo kojoj u državi jer ne vidim da joj bilo što fali što ima neki drugi grad. (Barbara BAN)

VIŠE O OVOJ TEMI MOŽETE PROCITATI U TISKANOM IZDANJU OD NEDJELJE.


Podijeli: Facebook Twiter