Pula: Napokon počela sanacija Rovinjske ulice


Danas je konačno počela 28 godina očekivana rekonstrukcija raskrižja Rovinjske i Tartinijeve ulice. Ondje je, naime, daleke 1986. godine došlo do urušavanja dijela kolničke konstrukcije, potpornih zidova uz cestu i dijela garaža, a pojavile su se i pukotine na stambenoj građevini uz samo raskrižje.

Ti su problemi uzrokovali zatvaranje raskrižja za promet i tako je ostalo duže od četvrt stoljeća. Sada će se konačno Monte Zaro povezati s Radićevom ulicom. Početku radova prisustvovali su i gradonačelnik Boris Miletić te pročelnik za komunalni sustav i imovinu Damir Prhat.

Zbog specifičnosti lokacije, u idućoj će se fazi ukloniti svodovi podzemnih kaverni, izgraditi bočni zidovi te zatrpati šupljine. Radovima će se zaštititi i izmjestiti pojedine postojeće komunalne instalacije. Ukupna dužina prometnica na kojima se odvijaju radovi iznosi oko 190 metara.

- Ne bježimo od problema, 30 je godina ovo područje bilo neuređeno i izvan funkcije i namjeravamo ga rekonstrukcijom vratiti u život te urediti, da postane sastavni dio grada, rekao je Prhat.

Iako je zbog kaverni, koje su nastale ispod prometnice uslijed nekadašnje eksploatacije kvarcnog pijeska za potrebe tvornice stakla, nezahvalno predviđati koliko će trajati radovi, prve procjene kažu da bi trebali biti okončani za četiri mjeseca, početkom rujna. Nakon toga raskrižje će se pustiti u promet s potpuno obnovljenom infrastrukturom.

Iz proračuna Grada Pule se za ove radove planira izdvojiti 1,8 milijuna kuna (s PDV-om), a izvođači radova su Cesta i Zanitel.

U sklopu pripremnih aktivnosti provedena su geotehnička istraživanja te je utvrđeno da ondje postoje šupljine koje su nekad bile ispunjene kvarcnim pijeskom. Iskopom pijeska nastala je mreža šupljina na širem području Monte Zara.

Krajem 2011. godine članovi pulske Speleološke udruge su kroz prethodno iskopan ulaz ušli u podzemni prostor i potvrdili da kaverne nisu speleološke naravi, već su nastale djelovanjem čovjeka. Iznimno su nestabilne i opasne, zbog veličine podzemnih prostorija, male debljine nadsloja i izostanka potpornih stupova. To potvrđuju i tragovi urušavanja.

Na osnovu provedenih istraživanja izrađena je 2012. godine projektna dokumentacija i nakon što je ishodovana potvrda glavnog projekta pristupilo se realizaciji projekta. (piše i snimio G. ROJNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter