Pula: Na rivi manje graditi, više koristiti more

Pula (M. ANGELINI)
Pula (M. ANGELINI)

U prostorima MMC-a Luka danas je započela dvodnevna radionica Artur (Arhitektura i turizam) koja se održava u Puli, Zadru i Dubrovniku, a u Puli je tema "Gradski projekti kao turistički potencijali grada".

U prvom dijelu predavanje je imao Emil Jurcan iz Pulske grupe. "Država i lokalna uprava inzistiraju na ulaganje u resorte, a turizam nije temelj ekonomije, već nekretnine i proizvodnja, a turizam je samo glazura svega toga", ustvrdio je Jurcan.

Potom je Zoran Boševski iz Studia BF, projektant nove rive, govorio o tom projektu, kao i novom rješenju za tržnicu na Verudi.

- Riva je zamišljena kao važan infrastrukturni projekt u Puli. No, ono što valja u tom rješenju izdvojiti jesu planirani pontoni koji nisu definirani u Zakonu o građenju, već se moraju registrirati kao brodovi pa je nužno ishodovati potrebne dozvole. Riva je i mjesto gdje bi se smjestio otvoreni bazen i veslački klub, odnosno više bi se trebalo koristiti more, a manje graditi na obali, rekao je Boševski te u sklopu tog projekta spomenuo i rekonstrukciju kolodvora za brzu gradsku željeznicu koja će, po njegovom mišljenju, biti budućnost u kojoj bi Pulu dvije željezničke linije dnevno trebale povezivati s Europom. Osim toga, riva bi, kako je rekao, trebala biti pješačka zona, dok bi problem parkiranja, pogotovo uljanikovih radnika i to ljeti, trebala riješiti plutajuća garaža do Uljanika.

Govoreći o tržnici na Verudi rekao je da je prema natječaju na Trgu kralja Tomislava zamišljena zelena tržnica unutar natkrivene građevine, ali ne bi bila samo šoping centar, već bi bio osmišljen i socijalni prostor, planiran je društveni centar na 500 kvadrata, natkrivena šetnica i dosta zelene površine, dok bi problem odvodnje na tom dijelu grada riješili apsorpcijski bunari. U planu je, rekao je Boševski, i pothodnik koji bi taj novi prostor povezivao ispod ceste s dijelom prema Osnovnoj školi Veruda. (K. TADIJIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter