Na sjednici Gradskog vijeća zakazanoj za srijedu na dnevnom redu naći će se realizacija prvog projekta iz programa urbanog područja za što je Grad Pula, kao nositelj projekta, dobio 30 milijuna eura od Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europska unije. Naime, gradski će vijećnici, između ostalog, raspravljati o prihvaćanju potpore Grada ugovoru Pulaprometa i Europske banke za obnovu i razvoj i o davanju suglasnosti za zaduživanje trgovačkom društvu Pulapromet, kako bi se nabavilo 20 novih autobusa koje će pogoniti prirodni plin.
Pet milijuna eura na devet godina
Prema prijedlogu Pulaprometu bi se dala suglasnost za zaduživanje kod Europske banke za obnovu i razvoj na iznos od pet milijuna eura za moderniziranje i obnovu autobusnog voznog parka kupnjom 20 autobusa, a rok otplate kredita je devet godina s počekom od godinu dana i kroz otplatu 16 jednakih polugodišnjih obroka s početkom otplate 15. siječnja 2018. godine uz kamatnu stopu jednaku zbroju marže 2,60 posto i međubankovne kamatne stope (trenutno 2,87%, godišnje, promjenjiva), a sve uz inicijalnu proviziju od 50 tisuća eura. Doduše, s obzirom da je ovaj projekt uvršten u prioritetne projekte urbanog područja Pula, za pretpostaviti je da će se sredstvima iz urbanog područja "pokriti" kredit za nabavu novih autobusa.
- Ovo je prvi neophodan korak da realiziramo projekt nabavke autobusa na stlačeni prirodni plin, koji se nastavlja na projekt plinofikacije u Puli. O tome se počelo pričati prije nekih godinu dana, ali ovo je, dakle, prvi korak prema realizaciji. Sada je na Gradskom vijeću da donese potrebne odluke i nakon toga slijedi još niz aktivnosti i međukoraka koje moramo poduzeti prije potpisivanja ugovora s dobavljačima i same nabavke novih autobusa. To je moguće i stoga što smo u lipnju otplatili zadnju rata kredita koji je bio podignut za nabavku 22 autobusa i sada smo spremni za novi kreditni aranžman i nabavku novih autobusa na stlačeni prirodni plin za javni gradski prijevoz, rekao je direktor Pulaprometa Igor Škatar.
Govoreći o novim autobusima, istaknuo je da se planira nabavka 20 autobusa, a kredit koji će se podići iznosit će pet milijuna eura. No, samo će natječaj pokazati kolika će biti ukupna cijena autobusa.
- Natječaj se provodi i ovaj put po pravilima Europske banke za obnovu i razvoj (EBOR) što znači da, i ako bude žalbe, ona ide izravno EBOR-u a ne nekim drugim institucijama što znatno ubrzava proceduru. Nabavit će se deset niskopodnih autobusa za gradske linije s troja vrata, te deset autobusa, takozvanih gradsko-prigradskih, koji su niskopodni do dvije trećine autobusa, a potom, u zadnjoj trećini, imaju jednu, dvije stepenice pa idu sjedeća mjesta koja su opremljena s pojasevima, rukohvatima i ostalim. To su dakle autobusi koji će imati veći broj sjedala i biti prilagođeni djeci, pojasnio je Škatar.
Na upit kada se očekuje da bi novi autobusi mogli stići u Pulu, odgovorio je da će od potpisivanja ugovora do isporuke autobusa proći zasigurno šest mjeseci te da bi, prođe li cijeli natječaj bez većih problema, novi autobusi u Pulu trebali stići krajem srpnja 2017. godine. (Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ i Goran ROJNIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU