Pula: Krajem godine kreće proširenje Vodnjanske ceste

(Arhiva GI)
(Arhiva GI)

Nakon što je otvoren rekonstruiran četverotračni ulaz u Pulu iz smjera istarskog Ipsilona koji su za Hrvatske ceste odradili Viadukt, GP Krk i Strabag, na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća uveliko se najavljivalo da slijedi izgradnja četverotračne prometnice na dionici rotor Šijana - Veli Vrh.

Usto, dugo se već najavljuje i rekonstrukcija Vodnjanske ceste, odnosno njeno proširenje, a za što je Grad Pula već izdao građevinske dozvole. Iako se planiralo prvo izgraditi dionicu Šijana - Veli Vrh, na koju bi se nastavila rekonstrukcija Vodnjanske ceste, plan je okrenut, a razlog su financijska sredstva.

Uređenje 1,42 kilometra

Realizacija ovih projekata ipak će se malo otegnuti bez obzira što su usvojena idejna rješenja, a za rekonstrukciju Vodnjanske ceste i glavni projekt i izdane potrebne dozvole. Iz Hrvatskih cesta su nam potvrdili da krajem ove godine namjeravaju započeti rekonstrukciju državne ceste D21 Vodnjan - Veli Vrh u duljini od 1,42 kilometra.

Prema Planu nabave građenja Hrvatskih cesta, u posljednjem kvartalu ove godine krenut će investicija na Vodnjanskoj cesti čija je planirana vrijednost 29,8 milijuna kuna, uz nadzor vrijedan još 1,3 milijuna kuna. "Za rekonstrukciju D21, dionice Vodnjan - Veli Vrh, predviđeno je pokretanje postupka javne nabave u zadnjem kvartalu ove godine", potvrđuju nam iz Hrvatskih cesta.

Usvojeno rješenje rekonstrukcije Vodnjanske ceste, koju je MUP označio kao opasnu prometnicu, uključuje izgradnju kružnih tokova za naselja Valdenaga i Ruban, te posebno važnog rotora na križanju s Fažanskom cestom. Usto će se riješiti brojni sporedni ulazi na Vodnjansku cestu. Rekonstrukcijom bi se Vodnjanska cesta proširila za oko tri metra, a izgradila bi se i javna rasvjeta, autobusna stajališta, biciklističke staze te oborinska odvodnja posebno važna za Veli Vrh.

Sredstva iz EU-a

S druge strane, na dionici Veli Vrh - rotor Šijana radovi neće početi još neko vrijeme. Barem ne ove, ali vjerojatno tek pred kraj sljedeće godine. Razlog su financije koje su Hrvatskim cestama uskraćene mjerama Vlade RH iako je posljednjih dana Ministarstvo prometa, pomorstva i infrastrukture nastavilo razgovore sa zainteresiranim koncesionarima za autoceste pa bi se, namakne li se potreban novac, situacija mogla i preokrenuti.

Doduše, Hrvatske ceste, koje su prošle godine u Istru uložile oko126 milijuna kuna, u iščekivanju raspleta pronašle su rješenje i sredstva će potražiti izvan granica Lijepe naše, točnije u Europskoj uniji i njenim strukturnim fondovima. Ali da bi došli do njih potrebno je izraditi županijske strateške dokumente, odnosno prometni Masterplan Istarske županije što su na sastanku prije par mjeseci dogovorili i direktor Hrvatskih cesta Edo Kos i istarski župan Valter Flego. Radi se o dokumentu koji bi bio temelj za dobivanje sredstva iz europskih fondova čime bi se financiranje ključnih projekata nastavilo.

- U tijeku je izrada prometnog Masterplana Istarske županije o čemu se razgovaralo i s istarskim županom. Riječ je o dokumentu koji bi bio temelj za dobivanje sredstva iz europskih fondova čime bi se financiranje ključnih projekata nastavilo. Konkretno, projekt od rotora Šijana pa do Velog Vrha sigurno zadovoljava sve moguće kriterije da se sufinancira iz strukturnih fondova, no potrebno je napraviti sve predradnje.

U samom projektu radi se o povezivanju ne samo s istarskim Ipsilonom, već i o povezivanju Velog Vrha sa Zračnom lukom. Tu će Hrvatske ceste uzeti u obzir povezivanje zračnog i cestovnog prometa kao jedinu alternativu te se time povećava mogućnost sufinanciranje iz europskih fondova, no, prethodno ovaj projekt treba biti definiran kroz županijski Masterplan. Bez takvog strateškog dokumenta nema novaca iz Europe. Tek po završetku izrade Masterplana Istarske županije, koji će definirati kompletnu prometnu strategiju, znat će se koji će se ostali projekti sufinancirati iz europskih fondova, pojašnjavaju nam iz Hrvatskih cesta.

Rotor "u zraku"

Proširenje dionice Veli Vrh - Šijana kompleksan je projekt jer se namjerava napraviti kružni tok "u zraku" iznad željezničke pruge te izgraditi drugi dio dvotračnog mosta. Međutim, iako je izrada Masterplana dogovorena, ovaj strateški dokument je preopsežan i stoga se može očekivati tek krajem godine.

Pročelnik županijskog Upravnog odjela za održivi razvoju Josip Zidarić potvrdio nam je da su Hrvatske autoceste nositelj prometnog Mastereplana, no u njegovu izradu bit će među ostalim uključeni Bina Istra, lučke uprave, pulska Zračna luka, ŽUC, Grad Pula i Istarska županija. Pretpostavlja se da će biti uključene i Hrvatske željeznice, ali i ostali istarski gradovi.

- Masterplan bi dao uvid u stanje i mogućnosti, odnosno smjernice za sve prometne pravce u Istri, dakle za zračni promet, željeznice, pomorske putove i prometnice. Trenutno se na razini županije prikupljaju svi potrebni podaci koji će se koristiti te su nužni za izradu Masterplana, a sporazum za početak izrade već je spreman i trebao bi uskoro biti potpisan. Procjenjuje se da bi izrada tog dokumenta koštala oko 150 tisuća kuna, a prometni Masterplan bi trebao svijetlo dana ugledati do kraja ove godine, pojašnjava županijski pročelnik.

Tek nakon usvajanja prometnog Masterplana Istarske županije slijedit će kandidiranje, za Pulu najzanimljivije, dionice Veli Vrh - Šijana na europske fondove te iščekivanje pozitivnih vijesti i, tek potom odabir izvođača.  (Goran ROJNIĆ/Danijela BAŠIĆ PALKOVIĆ)

 

 


Podijeli: Facebook Twiter