Pula: Karolina ipak bez parkiranja na kat

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Osim otežanog prometovanja gradom, u vrijeme izgradnje obalnog kolektora duž pulske rive i u Flaciusovoj ulici teško ce biti i s parkiranjem, koje je ionako bolna tocka našeg grada. Vec je istaknuto da je namjera promet preregulirati tako da se tijekom radova vozaci što više udalje iz centra grada. Istovremeno, mnoga ce parkirna mjesta biti nedostupna pa ce se vlasnici automobila morati snalaziti na svakakve nacine.

Zasad je izvjesno da ce u prvim mjesecima izgradnje obalnog kolektora biti nedostupna parkirališta kod Zavoda za zapošljavanje, Foruma i duž rive. Unatoc tome što ce radovi na rivi poceti na potezu od zgrade Lucke kapetanije do semafora, nekadašnji ulaz na parkiralište Karolina, prije postavljanja rampe, bit ce otvoren. Pritom, cini se, ipak nece biti realizirana ideja o postavljanju montažne etažne konstrukcije, cime se namjeravao udvostruciti broj parkirnih mjesta na tom parkiralištu.

Montažna konstrukcija preskupa


- I dalje je to samo ideja, koja puno košta. Otprilike bi na Karolinu trebalo postaviti oko 550 tona celika, a procjenjuje se da bi takva montažna etaža koštala oko sedam, osam milijuna kuna, kaže Branislav Bojanic, direktor Pula parkinga.

I procelnik Damir Prhat slaže se da, za sada, sve ostaje na razini ideje. Ipak, potvrdio nam je da ce se definitivna odluka donijeti kada bude poznat konacni troškovnik za tu konstrukciju, koja bi bila "bez temelja", odnosno ne bi se ukopavala, vec bi stajala na metalnim stupovima.

- Ideja je dobrodošla, ali realizacija ovisi o financijskim mogucnostima. Treba dobro analizirati koliko se isplati takav projekt, posebno zato što ce se u blizini osigurati alternativna parkirna mjesta - duž Ulice 119. brigade, na površini u vlasništvu Hrvatskih željeznica te uz onu nasuprot Mljekari, kaže Prhat.

Zasad se tek nagada koliko ce Pula parking izgubiti parkirnih mjesta pod naplatom - onih duž rive, ali i na dijelu Karoline te onih na parkiralištima kod Zavoda za zapošljavanje i Foruma.

Nedostupna cetvrtina mjesta pod naplatom

Na rivi službeno ima 89 mjesta pod naplatom, na parkiralištu kod Zavoda za zapošljavanje 41, a na staroj tržnici iza Foruma 98. Pridodaju li se tome i ona kod Carinskog gata, kojih je 61, ispada da ce izgradnja obalnog kolektora oduzeti 289 parkirnih mjesta što je gotovo cetvrtina ukupnog broja (1.206) parkirnih mjesta pod naplatom (u prvoj i drugoj zoni te na Giardinima).

U Pula parkingu zasad nisu definirali broj izgubljenih mjesta pod naplatom, ali smatraju da ce se ta brojka kretati od 40 do cak 70 posto ukupnog broja mjesta kojima raspolažu.

Alternativu za privremeno izgubljena parkirna mjesta Pula parking ce pokušati pronaci na gradskim površinama koje ce se za tu prigodu urediti kao parkirališta. To se odnosi prije svega na Ulicu 119. brigade kod nekadašnjeg yacht-servisa, potom površinu na Mandracu i ispod mosta kod Velog Vrha, na prostoru HŽ-a te na drugoj strani grada, duž Ulice Marsovog polja, nasuprot Mljekari. Iako je rijec o privremenim parkiralištima, ona ce, kako potvrduje direktor Pula parkinga Branislav Bojanic, biti pod naplatom.

- Na tim ce se površinama parkiranje naplacivati i vec se postavljaju automati za naplatu. Pula parking si ne može dozvoliti negativno poslovanje, unatoc opravdanoj izgradnji obalnog kolektora. Kad ne bismo naplacivali parkiranje na alternativnim površinama, morali bismo podijeliti desetak otkaza, a u ovo krizno vrijeme to sigurno nikome nije u interesu, kaže Bojanic.

Naplatu na privremenim parkirnim površinama opravdava i prikupljanjem sredstava za skorašnju izgradnju garažne kuce na raskrižju Nazorove i Ulice Marsovog polja.


Podijeli: Facebook Twiter