Pula još ne razmišlja o busevima na plin

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

I dok Zagreb i Rijeka hrabro koracaju prema suvremenim ekološki prihvatljivim prijevoznim sredstvima te ulažu nemali novac u nabavku autobusa na plin, Pula je još daleko od toga. Doduše, godinama se i u Puli razmatrala ta mogucnost, ali je onda ipak prevagnuo dizel.

Pocetkom iduce godine Rijecani ce se voziti u novim Ivecovim autobusima koji kao gorivo koriste stlaceni prirodni plin (SPP), imaju znatno nižu emisiju štetnih plinova i cestica, a usto su i štedljiviji za oko desetak posto. U Hrvatskoj su dosad u promet puštena 73 takva autobusa.

- Za sada ne namjeravamo kupiti takve autobuse. Problema ima i u gradovima koji su ih nabavili, konkretno u Zagrebu nisu izgradili potrebnu agregatsku stanicu za opskrbu SPP autobusa, odnosno nije zadovoljavala njihove potrebe pa sad imaju poteškoca. Rijeka, koliko znam, namjerava tu agregatsku stanicu izgraditi prije nego što im dodu autobusi, upravo da bi izbjegli te probleme. I mi u Puli bismo najprije trebali razmišljati o ulaganjima od barem milijun eura u jednu takvu energetsku stanicu. Osim toga, trebali bismo prilagoditi i radionicu u smislu sigurnosti na radu, morali bismo nabaviti drugacije alate..., rekao nam je direktor Pulaprometa Igor Škatar.

Dodao je da je i plin u meduvremenu poskupio pa se postavlja pitanje isplativosti takvog ulaganja.

- Sve više su u upotrebi euro 5 dizel motori, vrlo ekološki, koji proizvode još cišce ispušne plinove, tako da se mnogi, kao i mi, opredjeljuju za takve motore. Kada smo unatrag nekoliko godina razmatrali jednu i drugu soluciju, autobusi na plin bili su od 25 do 30 posto skuplji od onih na dizel. Situaciju dodatno komplicira upravo cijena energenta koja se vrlo cesto mijenja, i to naviše, naravno. Tako cemo ove godine za istu kilometražu potrošiti 750 tisuca kuna više. Konkretno, govorimo o oko dva milijuna prijedenih kilometara u godinu dana. I dok smo lani za tu kilometražu potrošili ukupno 6,2 milijuna kuna, ove godine cemo potrošiti gotovo sedam milijuna. O svemu tome, a prije svega o preduvjetima koji su nužni da bi autobusi na plin mogli prometovati Pulom, doista treba razmišljati puno prije dolaska tih autobusa, ustvrdio je na kraju Škatar.

Valja reci da ce Rijeka za deset autobusa uzeti kredit od 25 milijuna kuna. Smatraju da ce s ekonomske strane, ostane li odnos cijene dizela i prirodnog plina slican današnjem, eksploatacijom prvih deset autobusa na plin u petogodišnjem razdoblju na gorivu ostvariti uštedu vecu od šest milijuna kuna. Prijedlog je da se tim novcem nabave dodatna tri autobusa na plin ili, ukoliko tako odluci Skupština društva, umanji subvencija jedinica lokalne samouprave Autotroleju. U iduce cetiri godine Autotrolej planira nabavku ukupno cetrdeset SPP autobusa, što je cetvrtina njihovog cjelokupnog voznog parka. (S. ZRINIC TERLEVIC)


Podijeli: Facebook Twiter