Do kraja tjedna traje javni poziv za podnošenje pisanog zahtjeva za izdavanje novih 18 dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza na podrucju Grada Pule. Za sada, neslužbeno doznajemo, u Grad je stiglo vrlo malo zahtjeva, svega sedam, od mogucih 18 novih dozvola. Interes je svojevremeno iskazivao Taxi Cammeo, poznat po vrlo popularnim cijenama vožnje od svega 20 do 25 kuna na gradskim relacijama, kao i fažanski taksist Valter Mrakovcic, vlasnik Fažana taxija. Pozivom na obje adrese doznali smo da se i jedni i drugi tek namjeravaju prijaviti, tijekom ovog tjedna.
Po novom Pula može izdati ukupno 48 dozvola jer se na svakih 1.200 stanovnika izdaje jedna dozvola. Dosad je koncesiju imalo 30 taksista, jer je na snazi bio kriterij da na svake tri tisuce stanovnika može raditi jedno taksi vozilo. Uslijedila je potom odluka o cijeni godišnje koncesije od 300 kuna, a s obzirom na to da se izdaje na pet godina, ona košta ukupno 1.500 kuna.
Potom je donijeta i odluka kojom su smanjene pocetne cijene. Tako najviša cijena, u koju je ukljucen i odreden broj kilometara, iznosi 15 kuna, dok je najviša cijena vožnje po kilometru sedam kuna. Dosad je pocetak vožnje stajao 20 kuna, a cijena kilometra bila je deset kuna. Cekanje po satu smanjeno je s dosadašnjih sto kuna na 50, nocna, nedjeljna i blagdanska vožnja i dalje je 20 posto skuplja od dnevne, ali zapravo je jeftinija zbog smanjene maksimalne cijene. Uvedena je tarifa za prtljagu, što dosad nije postojalo, pa sada po komadu treba platiti pet kuna.
Grad je taksistima omogucio i dodatni prihod putem isticanja reklamnih sadržaja na svojim vozilima. Ako se odredište nalazi izvan Pule, cijena se odreduje slobodnom pogodbom izmedu vozaca i putnika prije no što vožnja otpocne, jednako kao i kad je rijec o prijevozu kucnih ljubimaca.
Nekako je u cijeloj prici gradanima najbitnije da se voze dobro i kvalitetno i da ne plate puno. Uvriježeno je vec mišljenje da je taksi preskup i zato ga se rijetki i usude pozvati. Neki su nam sugovornici ispricali da je bilo primjera da su taksisti vožnju od Giardina do Šijane naplacivali cak 40 kuna.
Valja spomenuti i da su nevjerojatne cijene imali i tijekom održavanja Outlook festivala u Štinjanu, a govorka se da su za relaciju aerodrom - Štinjan tražili cak dvije tisuce kuna?!
- Mi smo sami zvali inspekciju kada se to dogadalo u Štinjanu, jer su ljudi glumili taksiste i vozili tu djecu neoznacenim vozilima. Culi smo da su stigli i taksisti iz Rijeke i Splita, ali to nitko nije mogao kontrolirati. Državni inspektorat bio je u Štinjanu pola sata. No, i ti su inspektori digli ruke i otišli neobavljena posla. Što da vam kažem, raspad sustava, rekao nam je voditelj autotaksi odbora pri Sekciji prijevoznicke djelatnosti Udruženja obrtnika Marino Krizman. (Pišu Nera SOFTIC i Sandra ZRINIC TERLEVIC)
VIŠE O OVOJ TEMI U TISKANOM IZDANJU.