Pula je imala tramvaj šest godina prije Zagreba

Pula imala tramvaj 6 godina prije Zagreba
Pula imala tramvaj 6 godina prije Zagreba

Sve je počelo 14. travnja 1895. godine, kada su zaprežna kola, takozvani omnibusi, prevozili putnike gradom sve do željezničke stanice. Brzi razvoj grada i sve veći broj stanovnika bili su temelj drukčijeg promišljanja prijevoza putnika. Stoga je već 1897. godine Ministarstvo željeznica Austrije odobrilo inženjeru Rudolfu Urbanitzkyiu početak radova na izgradnji tramvajske pruge koji su započeli 1902. godine.

Prva probna vožnja električnim tramvajem dogodila se u Puli 15. veljače 1904. godine, međutim, redovni tramvajski promet uspostavljen je 24. ožujka 1904. godine pa se taj datum i danas koristi kao podsjetnik na organizirani prijevoz putnika u gradskom prometu korištenjem suvremenih vozila i danom Pulaprometa. Tramvaji su bili crvene i bež boje sa 40 sjedećih i 16 stajaćih mjesta, a prvog je dana prodano četiri tisuće karata, dok je tijekom prve godine prevezeno ukupno 930.269 putnika.

Prva se linija protezala od željezničke stanice pa zatim rivom i Arsenalskom ulicom do današnje tvornice cementa. Sredinom 1909. godine pruga je stigla nadomak Šijanske šume, pa je dvije godine kasnije linija i produžena. Zanimljivost je i da je Pula imala električni tramvaj pet godina poslije Rijeke, ali i šest godina prije Zagreba te čak 22 godine prije Osijeka.

- Danas možemo biti ponosni na utemeljenje značajnog pogleda na razvoj prijevoza putnika, ali nam predstavlja i obavezu da promišljamo kvalitetnu nadgradnju postojećeg sustava prijevoza za sve naše sadašnje i buduće korisnike, rekao je prigodno direktor Pulaprometa Igor Škatar. (S. Z. T.)


Podijeli: Facebook Twiter