Fotograf Glasa Istre Manuel Angelini već duže vrijeme vjerno bilježi kadrove po pulskim kvartovima prikazujući jednu drugačiju gradsku razglednicu. Ti njegovi radovi bilježe i veliki broj facebook fanova. Fotografije Pule iz ciklusa "Urbana ostavština", dijelom smo željeli prikazati i našim čitateljima. Kako sam autor kaže, odabirom zahvalnih kadrova iz nekih drugih vremena razvoja grada, fotografije oronulih zdanja grada prikazuju kako se one uklapaju u sadašnje vrijeme.
Nove vizure
- Interesirala me socijalistička stambena arhitektura i svi sadržaji oko nje. No, kada sam krenuo, proširio sam i na austrijsku i talijansku gradnju, modernu, ali uvijek vezano za stambene dijelove. Kasnije sam obuhvatio i dječja igrališta i što sam uspio naći u okruženju. Zanimalo me kako su stare zgrade zadržale sociološku namjenu, ali dobile neku novu vizuru, jer se uokolo sada nalaze novi automobili, po fasadama su klima uređaji, satelitske antene, ali ih okružuju i drugi urbani sadržaji. Zapravo dobila se fuzija starog i novog, kaže Angelini i ističe kako se kroz ovaj ciklus uspjela dobiti i jedna slika kako se grad širio i razvijao.
A sve je počelo sa Šavrićem, reći će Angelini, jer taj natpis stoji na zgradi na Punti, svi za njega znaju da je tamo "oduvijek", iako mlađi naraštaji vjerojatno i ne znaju što je "Šavrić".
Počelo od Šavrića
- Taj je nekad svjetleći natpis bio pokazatelj moćne firme koja si je u to vrijeme mogla dozvoliti takvu reklamu preko cijelog pročelja. No, ta firma više ne postoji, ali je natpis postojan kao urbani dokument o postojanju nečega čega više nema, kaže Angelini.
Bilo mu je, kaže, zanimljivo vidjeti kako se stanovnici i dalje koriste svim tim sadržajima koji tako zadržavaju društveno-sociološku funkciju i daju široku urbanu raznoliku stambenu vizuru grada.
- Maknuo sam se od starog dijela grada, od povijesti i kulturnog nasljeđa, jer Pula nije samo Arena i Augustov hram. S takvim jednim odmakom shvatiš kako su arhitekti planirali, bez obzira što zgrade nisu bile estetski lijepe, ali da budu pragmatične, funkcionalne, da imaju pored parking, garažu, igralište, uređene prilaze... Na mene je taj ciklus, kojeg sam radio iz svog poriva, djelovao edukativno i osvješćujuće, da sam upoznao grad na neki širi način i da će to vidjeti i drugi, pojasnio je Manuel nastanak svojih fotografija. (S. Z. T.)