Špica dolazaka na posao prvog radnog dana tjedna, odnosno, prvog radnog dana od zatvaranja glavnog prometnog ulaza u grad u Šijani, prošla je bolje od očekivanog. Štoviše, može se reći da sama špica nije prouzročila gužve, koje su, pak, počele nakon 8.30 sati kada je većina već bila na poslu.
Razlog stvaranja gužvi su radovi HEP-a u Labinskoj ulici, tj. veliki krater na jednoj traci Labinske ulice zbog čega se prvo prometovalo izmjenično, a od 8.30 sati je Labinskom u smjeru obilaznice zabranjen promet na raskrižju s Ulicom Valica. Vozače se usmjeruje na drugu stranu Labinske ulice, u oblak prašine neasfaltiranog puta preko šumice pored odlagališta otpada Valmarin na Veli Vrh i Partizanski put, što je kod neobaviještenih vozača izazvalo revolt. Međutim, neopravdano, jer su se cijeli protekli tjedan građani obavještavali da zbog izmještanja elektronaponske mreže Labinska neće biti protočna.
Ipak, suprotno prošlotjednim najavama, u jutarnjoj špici dozvoljeno je bilo prometovanje iz smjera Stancije Peličeti prema Šijani, pa je većina vozača istočne Puljštine, i onih iz smjera Ipsilona, koristila Šijansku cestu te Ulicu Valica (skretanje kod Mercatora) i Labinsku ulicu da stigne do grada. Tijekom špice gužvi nije bilo, tek nešto malo uokolo trgovačkih centara u Industrijskoj zoni Šijana.
Oni bolje obaviješteni koristili su već danas novu pulsku obilaznicu, odnosno dionicu Stancija Peličeti - Pomer, s izlascima na Šišansku i Medulinsku cestu, koje su bez većih problema "upile" pojačan promet. Pojedini vozači, doduše, preko obilaznice su stizali do Dukićeve ulice (pored Zena) te se spuštali do stanice za tehnički pregled vozila Briona, a onda skrenuli udesno prema Mercatoru ili Stanciji Peličeti. Iako je bilo najavljeno da će ta dionica biti zatvorena za promet, to se danas nije dogodilo, štoviše, ostavljen je razmak između prepreka na cesti kako bi vozila prometovala.
S druge strane trgovačkih centara, u Mutvoranskoj i Vitasovićevoj ulici (podno Monte Gira) tijekom odlazaka na posao nije uopće bilo gužvi. Treba napomenuti da su stanari tih ulica vrlo disciplinirano svoja vozila maknuli s kolnika i nogostupa kako bi se promet odvijao nesmetano i sasvim je sigurno i taj njihov potez pridonio tome da nije bilo gužvi. No jedan je nesavjesni vozač,, upalivši četiri žmigavca, zaustavio u jednoj traci Vitasovićeve ulice te istog trena iza sebe stvorivši veliku kolonu vozila. U Šijani, pak, nije bilo pretjeranih gužvi.
Mnogi su vozači iz smjera Velog Vrha za dolazak u grad koristili Tršćansku ulicu (pored Mlina i Brionke), koja od puštanja u rad kružnog toka na mostu upija veliki dio ulaska u grad iz tog smjera. Puno veće gužve na Punti stvarale su se iz smjera Giardina, kao i u Ulici 43. istarske divizije u smjeru Šijane, vjerojatno od vozača koji su hitali na svoja radna mjesta u Šijani, Velom Vrhu i Industrijskoj zoni. (G. ROJNIĆ; snimio Manuel ANGELINI)