Na tragu skore zabrane uplovljavanja velikih putničkih brodova na kružnim putovanjima u Veneciju, aktualizirala se ideja o izgradnji putničkog terminala na punti Guc na sjeverozapadnoj obali pulske luke. No, kao što je običaj u nas, čekaju se papiri i dozvole iz Zagreba. Kao što je poznato, pulska Lučka uprava i tvrtka Luka Pula pronašli su investitora, i to ne daleko od Pule, točnije u Veneciji. Tamošnja lučka uprava suvlasnik je i osnivač dioničkog društva VTP - Venezia terminal passeggeri s.p.a. koja upravlja svim poslovima vezanim za lokalni putnički terminal.
Venecija je izrasla u ozbiljnu putničku luku i tako postala matična luka (home port) za desetak kruzing kompanija među kojima su one najveće poput Coste crociere, MSC crociere, Carnival Cruisesa i drugih. Iz godine u godinu broj velikih kruzera koji u Veneciju uplovljava raste pa su se lokalne vlasti odlučile zabraniti plovidbu za, kako ih oni nazivaju, "velike brodove" kroz Canal Grande.
Na taj su se potez odlučili prvenstveno zbog onečišćenja, mogućih nesreća i kvarova na moru. Stoga je kompanija VTP odlučila izgraditi novi kanal namijenjen isključivo prometu kruzera. Zabrana plovidbe kroz staru jezgru Venecije stupa na snagu 2015. godine, a tamošnje vlasti planiraju izgraditi novi terminal do konca 2016. godine.
U međuvremenu se razvija ideja o izgradnji putničkog terminala u Puli, što su partneri iz Venecije itekako dobro prihvatili. Direktor Venezia terminal passeggerija s.p.a. Roberto Perrocchio kaže da su Pula i Rovinj već mogli u svoje luke preusmjeriti dio kruzera koji inače uplovljavaju u Veneciju.
- Venecijanska luka će još iduće godine moći primati velike kruzere koji trenutačno uplovljavaju u našu luku. Zabrana uplovljavanja za velike putničke brodove nastupa početkom 2015. godine. Stoga smo ove godine krenuli u realizaciju novog kanala za privez kruzera. Tako će Venecija i dalje biti jedan od glavnih home portova za ovaj dio Jadrana i Mediterana. Teško je za očekivati da bi Pula i Rovinj realno mogli u tom smislu zamijeniti Veneciju. No, da su vaše dvije luke, napose Pula, već bile spremne za prihvat takvih brodova, u dvije godine bi se razvio jako dobar i unosan posao koji bi se mogao i nastaviti s dijelom flote koja inače uplovljava u Veneciju. Nažalost, Rovinj nema dubinu za prihvat kao velikih brodova, no Pula to može. Problem je s vojnim zemljištem koji koči cijeli projekt, izjavio je Perrocchio. (C. B. GALIĆ)
VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU