Pula dobiva hostel u željezničkim vagonima


U srpnju ili kolovozu Pula će dobiti prvi željeznički hostel na željezničkom kolodvoru u Puli. Tri nekorištena vagona na dijelu osmog kolosijeka takozvanog auto-rampa služit će kao spavaonice s 90 ležaja i za recepciju. Riječ je o projektu zagrebačkog poduzetnika Zvonka Momčilovića koji je 2013. osnovao tvrtku Adriatik željeznički hosteli putem koje će otvoriti željezničke hostele diljem države. Prvi će biti otvoren u Zagrebu odmah nakon Nove godine, zatim u Splitu, a potom na red dolazi Pula te hosteli u Šibeniku, Zadru i Rijeci. Riječ je o prvom takvom poduzetničkom poduhvatu u državi.

Pet do 15 eura

Na recepciji će se gosti upisivati i upućivati u sobe. Nakon što se smjeste, recepcionar će im doći u kupe s pokretnom fiskalnom blagajnom i naplatiti noćenje. U svakom će kupeu biti tri kreveta, jedan fiksni i dva rasklopna. Cijena smještaja kretat će se od pet do 15 eura.

Projekt je Momčilović prije godinu dana prijavio Ministarstvu turizma za poticaje u sklopu projekta Inovativni turizam i dobio 250 tisuća kuna. Tada su počeli pregovori s HŽ-om, izrada tehničke dokumentacije i nabava vagona, a u kolovozu je sklopio ugovor s HŽ Infrastrukturom o zakupu neiskorištenih željezničkih kolosijeka na šest kolodvora za obavljanje turističko-ugostiteljske djelatnosti.

- Budući da sam oduvijek volio promatrati i osluškivati što se oko mene zbiva, osjećao sam da mogu ponuditi rješenja koja su drugačija od ostalih. Prolazeći često Branimirovom ulicom u Zagrebu pogled bi mi odlutao prema muralu s grafitima. Iza tog dugo oslikanog zida na kolosijecima su stajali neiskorišteni vagoni. Budući da sam imao dosta iskustva u turizmu i ugostiteljstvu, a želio sam učiniti nešto korisno, učinilo mi se da te vagone treba pametnije iskoristiti. Tako sam prvotnu ideju o vođenju kampa zamijenio idejom hostela na kotačima, govori nam Momčilović o tome kako je nastala ideja.

Željezničarska obitelj

Međutim, to Momčiloviću nije prvi susret s željeznicom. S njome je povezan od mladih dana. Naime, otac, brat i nećak bili su mu strojovođe, a i on je sam završio srednju željezničku prometnu školu u Beogradu nakon čega je radio kao prometnik neko vrijeme na kolodvorima u Kotoribi i Koprivnici, da bi potom završio ekonomski fakultet.

Cijeli će ga projekt, koji se odnosi na sve hostele, stajati između 2,5 i 3 milijuna eura, a financirat će ga poduzetničkim kreditima putem HBOR-a. Taj iznos obuhvaća vrijednost projekta spremnog za početak poslovanja koja uključuje i troškove popravka kolosijeka jer je jedan potpuno zatrpan, niveliranje, izmjenu pragova, postavljanje prsobrana, tračnica koje nedostaju, ugradnja iskliznice, popravak i održavanje dvije auto-rampe, uređenje okoliša, žardinjere, ograde, opremu za snabdijevanje vodom i strujom, uredsku opremu, trošak materijala za održavanje, trošak zaposlenika za prvi mjesec te uređenje 21 spavaćeg vagona prema Minimalnim tehničkim uvjetima Pravilnika Ministarstva turizma.

- Vagone ću nabaviti izvana jer su oni koje sam mogao otkupiti od HŽ Putničkog prijevoza bili u lošem stanju. Svaki vagon moramo preurediti, osigurati sanitarne čvorove i instalacije, na čemu već surađujem s tvrtkom iz Slavonskog Broda, tvrdi on. (Barbara BAN)
VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter