Prvi radni dan nakon blagdana donio je Puli prve ljetne prometne cepove. Nevrijeme u noci s ponedjeljka na utorak i tmurni oblaci ujutro ocito su turistima bili znak da dan umjesto na plaži iskoriste za razgledavanje Pule. Stoga su se stvorile gužve na pulskim prometnicama koje su i bez turista opterecene.
Na ulazima u grad vozilo se u kolonama. Kako iz smjera Velog Vrha preko mosta, tako i iz smjera Stancije Peliceti, kolone vozila slijevale su se na "industrijski" dio obilaznice, koji je bio zagušen i samo su kružni tokovi dozvoljavali kakvo-takvo prometovanje.
Identicna situacija bila je i na "gradskom" dijelu obilaznice, pogotovo na izlazu Šijana, gdje je svaki milimetar dvotracne, na nekim mjestima i trotracne, prometnice bio ispunjen vozilima, a cak se povremeno dogadao i zastoj u kružnom toku na raskrižju s Valturskom ulicom u smjeru Šijane.
Ništa bolja situacija, ako ne i puno gora, nije bila niti na potezu obilaznice izmedu Šišanske i Medulinske ceste, gdje se uistinu cinilo da se nepregledna kolona vozila uopce ne mice. S druge strane, gužve uopce nije bio u Santorijevoj ulici od Šišanske ceste do bolnice i žute škole.
I dok se niz obje trake Rakovceve ulice kolona spuštala prema centru grada, uistinu podnošljivo zahvaljujuci semaforima, na Trgu Republike nije se osjecao povecan priljev vozila. S druge strane, dio Zagrebacke ulice od žute škole do Giardina bilo je bolje zaobilaziti u širokom luku, kao i dio Dobriline ulice od Radiceve prema Trgu Republike.
- Promet Dobrilinom ulicom pod posebnim je povecalom, odnosno dio prometovanja iz smjera Radiceve ulice prema kazalištu. Pomno pratimo stanje i ukoliko analize to pokažu, postoji mogucnost da se ukine vožnja tim smjerom i vozila iz Radiceve ulice usmjeravaju iskljucivo prema "vatrogascima", kaže Damir Prhat, procelnik Upravnog odjela za komunalni sustav i imovinu.
I dok su prije navedeni dijelovi prometnica danas trpjeli veliko zagušenje, potez od Trga Republike do kazališta bio je oko podneva izuzetno protocan, zasigurno zahvaljujuci i uvodenju dvotracnog prometa kod zgrade kazališta proteklog vikenda. Cak su i Giardini bili relativno protocni, osim dijela od kazališta do Trga Portarata, zbog velikog pješackog prometa na Giardinima koji je glavni krivac za zastoj vozila. Stoga se postavlja pitanje može li se i na Giardinima uvesti dvotracni promet.
- Ne, nikako. Kada bismo tako nešto uveli na Giardinima, autobusni promet u potpunosti bi zagušio Giardine i stvorio neopisive zastoje i stoga ova postojeca regulacija treba zadovoljiti potrebe. Nešto je malo lakše od nedavnog otvaranja Zagrebacke ulice, a pozitivne reakcije donio je i dvotracni promet kod zgrade kazališta. Jednostavno zbog autobusnog i taksi prometa nema prostora na Giardinima uvesti dvotracni promet, a posebna je nepogodnost pješacki promet kod Portarate kojim jedinica prometne mladeži ucestalo mora upravljati, kaže Prhat.
Sa zacepljenom obilaznicom i gužvama na glavnim gradskim pravcima posljedicno su prepune vozila bile i ostale gradske ceste, poput Uljanikovog bulevara, Radiceve i Nazorove ulice. Kriticna tocka svakako je i dio na raskrižju Nazorove i Ulice Marsovog polja, gdje se vozila bore da dodu do raskrižja s Mutilskom ulicom i Trga Republike. (Goran ROJNIC; snimio: Manuel ANGELINI)