Od polovine lipnja do pocetka rujna svake je godine na snazi ljetni vozni red javnog gradskog prijevoza. Osim neznatnih preinaka u trasi linija, poput one za Štinjan koja ljeti vozi do Puntižele, on bi putnicima trebao donijeti i veci broj polazaka. Autobusi bi trebali voziti cešce i uz što kasnije polaske. No, je li tomu baš tako provjerili smo nakon upita jedne Puljanke, koja se požalila da, buduci da u gradu radi drugu smjenu, ne može kuci stici autobusom. Zadnji bus za Verudelu, naime, s kolodvora polazi u 22.35 sati!
Ni Verudela nije što je nekad bila
Pregledom voznog reda uocavamo da ni na drugim linijama situacija nije ništa bolja - zadnji autobus za Stoju krece s kolodvora u 22.35 sati, isto vrijeme zadnjeg polaska ima i autobus iz Šijane za Vidikovac i Verudelu, dok je zadnji polazak sa Stoje u 23 sata. Iz grada u Štinjan zadnji autobus krece u 21.30 sati, a onaj za Monte Magno i Valdebek u 19.30, s tim da je u subotu zadnji autobus u 11 i pol.
Kako ce mladi Puljani stici iz prigradskih naselja na neki od koncerata u gradu ili se primjerice vratiti s filmske projekcije kuci? Ili kako ce putovati oni sretnici koji su u turistickoj sezoni pronašli neki posao i rade u drugoj smjeni? Autobusima Pulaprometa sigurno nece.
Jer, iako smo direktora te firme Igora Škatara upitali postoji li mogucnost da se vozni red, barem u vrijeme velikih gradskih manifestacija, modificira, pozitivan odgovor nismo dobili.
Vozite se do Premanture
U svom odgovoru na primjedbe vezane uz vozni red Škatar navodi da je gospodarska kriza zahvatila i našu regiju te se reflektirala na poslovanje prijevoznika.
- Rast cijene goriva iznimno utjece na poslovanje društva, samo za prvih šest mjeseci ove godine utrošeno je 500 tisuca kuna više u odnosu na isto razdoblje lani, uz jednaku prijedenu kilometražu odnosno kvalitetu prijevozne usluge. Uslijed krize smanjila se i subvencija prijevozniku za ovu godinu u odnosu na lanjsku, pojašnjava Škatar.
Veli da ih sve to prisiljava na provodenje mjera uštede u svim segmentima, a napose u onima za koje ne postoji dovoljna zainteresiranost korisnika. Pritom se koriste podaci iz BUScard sustava od prošle godine, navodi u svom odgovoru Škatar.
Podsjeca da je Pulapromet zajmom od Europske banke za obnovu i razvoj obvezan da trošak koji se ostvari pružanjem prijevozne usluge podmiri prihodima od osnovne djelatnosti i subvencijama jedinica lokalnih samouprava.
Unatoc svemu ovome, smatra on, omogucena su i dodatna poboljšanja prijevozne usluge, poput linije za Premanturu, gdje je okretište u autokampu Stupice, što je provedeno uz iznimnu suradnju Arenaturista, komunalnog redarstva i prometne policije.