PUF: Nasilni muškarci i žene te jedan gospodin

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Na drugom danu 20. PUF-a - Međunarodnog kazališnog festivala publika je mogla pogledati dvije plesne predstave koje unatoč svojim profesionalizmom i inovativnim korištenjem tehnologije nisu uspjele nadmašiti jednostavnost i ljepotu zasad najbolje predstave festivala "Dvosobni stan" Niva Sheinfelda i Orena Laora koja je igrala prvi dan.

Na Maloj sceni Istarskog narodnog kazališta sinoć je uprizorena plesna predstava "Od strane muškarca, Od strane žene" kazališta Studio Tanca iz Slovačke u režiji Jozefa Fručeka. Predstava je mukotrpna studija o nasilju između muškaraca i žena, koja unatoč najavljenoj solarnoj seksualnosti pruža mračan i tjeskoban uvid u brutalnost koja čuči u svima nama.

Ovu tešku tematiku još su težom učinile brojne (pa gotovo i bezbrojne) repeticije rušenja protivnika na pod (u klasičnom judo stilu), kao i izdužene scene čiji je ishod jasan od prvog pokreta, no kojima treba užasno puno vremena da se odigraju.

Naslovni muškarci i žene u predstavi se ponašaju (a i odjeveni su) poput neandertalaca, a katarzični element koji je mogao zaokružiti priču u potpunosti je nedostajao. Prava šteta jer predstava obiluje zanimljivim kazališnim slikama i idejama no usporena i mukotrpna ekspozicija natjerala je i dio publike da napusti predstavu prije njenog kraja.

Tri video zida, kamere i mikrofoni bili su kulisa plesnog performansa "Gospodin Nahtingal" Nevena Korde Andriča i Igora Sviderskog iz Slovenije koji je igrao u Muzeju suvremene umjetnosti Istre. Predstava je kombinacija plesnog i multimedijalnog uprizorenja prema literarnom predlošku, a njen naslovni junak je stvarna žrtva u pogrešnom svijetu ili pak pogrešna žrtva u stvarnom svijetu.

Korda Andrič potpisuje ideju, režiju i video predstave dok je ulogu gospodina Nahtingala preuzeo plesač Igor Sviderski. Predstava je strukturirana kao tri solo izlaska plesača na scenu koji u masci (između klaunovske i ptičje) pleše prvenstveno za kamere i mikrofone. Publika u tom procesu nije sekundarna jer dekodiranjem sadržaja na projekcijama daje smisao plesnoj izvedbi.

Što se uspješnosti samog projekta tiče možemo ustvrditi da i u ovom slučaju repeticija nije bila majka znanja pa se zbog jako malo razlika između tri plesačka sola pretvorila u majku dosade. (B. VINCEK; snimio D. ŠTIFANIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter