Pucanj Vlade u javnu televiziju

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Zakonodavac je odlucio Hrvatsku radio-televiziju disciplinirati tako što ce je baciti na koljena, barem ako je suditi po konacnom prijedlogu Zakona o HRT-u što ga je za drugo saborsko citanje izradilo Ministarstvo kulture.

U odnosu na prvo citanje, HRT-u se u udarnom terminu od 18 do 22 sata dopuštaju cetiri minute reklama, umjesto dosadašnjih devet, dok na dvama specijaliziranim televizijskim kanalima koje HRT tek treba pokrenuti nije dozvoljeno reklamiranje. Komercijalne televizije imaju pravo na 12 minuta reklama po satu na svim svojim kanalima.

Zanimljivo je da je europska praksa da javni servisi mogu stjecati dobit od komercijalne djelatnosti do 25 posto svog ukupnog prihoda, a HRT je, prema izracunu Udruge komercijalnih nakladnika koja traži ukidanje reklama na HRT-u, sada s devet minuta reklama po satu na 22,4 posto.

HRT-u se kune izbijaju iz džepa i odredbom koja mu dozvoljava prijenose atraktivnih sportskih dogadaja, ali uz napomenu da takav sadržaj ne smije prelaziti 10 posto ukupnog programa. Najatraktivnija sportska dogadanja na opcim kanalima HRT-a smiju se prenositi samo u slucaju da nije pokrenut specijalizirani sportski kanal.

Stoga je samo pitanje dana kad cemo atraktivni sport tražiti iskljucivo na kanalima konkurencije i kabelskim televizijama.

Inace, ociti udar na budžet HRT-a dogada se u trenutku kada se od njega traži restrukturiranje te ocekuje skupa digitalizacija arhivske grade, baš kao i daljnje dotiranje hrvatskog filma, glazbe i lokalnih medija. Pace, otpuštanje najmanje 300 djelatnika ocekuje se od v.d. glavnog ravnatelja HRT-a Josipa Popovca.

Kako se ocekuje, zakon bi pred Vladu trebao vec ovaj tjedan.


Podijeli: Facebook Twiter