Psi kao najbolja čitalačka publika

Terapijski pas Argo (Neven LAZAREVIĆ)
Terapijski pas Argo (Neven LAZAREVIĆ)

Udruga za pet therapy "Indeficienter" iz Vinkurana predstavila je danas u Gradskoj knjižnici i čitaonici Pula stručnim suradnicima istarskih škola svoj program pod nazivom "Čitaj (o) psu - R.E.A.D.®". Program je od Ministarstva znanosti i obrazovanja dobio suglasnost za održavanje po školama i dotaciju od 50 tisuća kuna za školsku 2016./17. godinu te pozitivno stručno mišljenje Agencije za odgoj i obrazovanje. Program je dio pet therapy programa (pet terapija je prvotni naziv za ono što danas nazivamo intervencije potpomognute životinjama) koji uključuju kućne ljubimce odnosno certificirane "Čitaj (o) psu" timove.

Uključeno više od 500 djece

Kako je navela voditeljica programa i predsjednica udruge Goranka Rosanda Furlan, projekt već četvrtu godinu provode u partnerstvu s pulskom Osnovnom školom Monte Zaro, a od lani i u OŠ "Dr. Mate Demarin" iz Medulina čije su ravnateljice okupljenima prenijela vlastita iskustva i dobrobiti ovoga programa. Inače, kako je rečeno, program R.E.A.D. (Reading Education Assistance Dogs) osmišljen je 1999. godine u Americi, a udruga Indeficienter od 2014. godine djeluje kao filijala R.E.A.D. programa za Hrvatsku i provodi program pod nazivom "Čitaj (o) psu".

Danas se program, osim u Istri, provodi i u Rijeci, Zagrebu i Šibeniku te je u njega uključeno više od 500 djece s različitim poteškoćama - od djece s Down sindromom, poteškoćama autističnog spektra, blaže retardacije do djece s emocionalnim poteškoćama ili onih koji naprosto žele prebroditi strah od čitanja na glas na način da čitaju psu. Jer, upravo je to sukus cijeloga programa, da dijete slobodno čita terapijskom psu, družeći se s njim u opuštenom okruženju.

Pas motivira i ne osuđuje

- Program potiče čitalačke i komunikacijske sposobnosti djece. Pas je prije svega ovdje motivator, on je taj koji stvara pozitivnu radnu atmosferu, čitanje uz psa i psu za djecu postaje lakše. Terapijski pas ih nadahnjuje, on učenike pažljivo sluša, ne osuđujući i ne kritizirajući, pred njime djeca nemaju straha kao možda pred vršnjacima ili pred učiteljicom, pojasnila je Rosanda Furlan i dodala da se u knjižnicama provodi takozvana aktivnost R.E.A.D. programa koja je otvorena za svu djecu (tako je u Dječjoj knjižnici Pula osnovan Klub hvatača slova za djecu s poteškoćama u čitanju), dok se u školama održavaju terapijski programi s točno odrađenim ciljevima. Kako je navela, programi daju odlične rezultate, a njime su zadovoljni svi - učenici, profesori i roditelji.

Ravnateljica OŠ Monte Zaro Branka Sironić kazala je kako je program u njihovu školu došao zahvaljujući knjižničarki Dragici Pršo još prije četiri godine, a kako su zbog pasa morali mijenjati i statut škole koji je zabranjivao ulazak pasa u školske prostorije.

- Terapijski psi koji su ušli u našu školu unijeli su radost u srca učenika i učitelja, a posebno su važni učenicima s posebnim potrebama s kojima se radi, kazala je ravnateljica i dodala je da je u program uključeno deset učenika. Navela je da su učenici s psima puno opušteniji, sigurniji i hrabriji u čitanju, a kod sve su djece podigli samopouzdanje. Da su životinje važne za djecu, a psi im ulijevaju sigurnost svojom osjećajnošću i strpljenjem potvrdila je i ravnateljice medulinske škole Dragica Dorić navodeći da su terapijski psi Haku, Tara, Argo (i nekada Candy) najradije viđeni gosti škole. Zbog dobrobiti po djecu i vidljivih napredaka program smo uvrstili u kurikulum škole i sigurno ćemo ga provoditi i dogodine, navela je Dorić.

U nastavku je Rosanda Furlan napomenula kako se radionice i programi uvijek održavaju uz suglasnost roditelja, a kako straha po zdravlje za djecu nema (osim u slučaju alergija) jer psi redovito prolaze sistematske preglede te su osposobljeni za terapeutski rad s djecom.

Svaki pas može biti terapijski

Aleš Furlan napomenuo je kako u Hrvatskoj nažalost ne postoji zakon o terapijskim psima pa se neke stvari uče i odlučuju "u hodu", naglasivši pritom kako su njihovi terapijski psi dvije japanske akite - Haku i Tara, Candy je bila udomljeni stafordski terijer, a Argo je pronađen na cesti kao štene.

- Svi psi mogu biti terapijski, nije toliko bitna pasmina, niti da su to rasni psi s papirima, a to potvrđuju i naši ljubimci, naveo je Aleš i naglasio da se u cijeloj priči ne zaboravlja i na dobrobit pasa te to kako se oni osjećaju u radu s djecom. Po viđenome njima to ide odlično, a svoj "posao" rade s "puno gušta". (B. PETROVIĆ)

kao najbolja čitalačka publikaU GRADSKOJ KNJIŽNICI PREDSTAVLJEN PROGRAM R.E.A.D. - ČITAJ (O) PSU UDRUGE ZA PET TERAPIJU "INDEFICIENTER" Psi kao najbolja čitalačka publika Program potiče čitalačke i komunikacijske sposobnosti djece, pas je ovdje prije svega motivator, on je taj koji stvara pozitivnu radnu atmosferu, čitanje uz psa i psu za djecu postaje lakše. Terapijski pas ih nadahnjuje, on učenike pažljivo sluša, ne osuđujući i ne kritizirajući, pred njime djeca nemaju straha kao možda pred vršnjacima ili pred učiteljicom, pojasnila je Goranka Rosanda Furlan PULA Udruga za pet therapy "Indeficienter" iz Vinkurana predstavila je jučer u Gradskoj knjižnici i čitaonici Pula stručnim suradnicima istarskih škola svoj program pod nazivom "Čitaj (o) psu - R.E.A.D.?". Program je od Ministarstva znanosti i obrazovanja dobio suglasnost za održavanje po školama i dotaciju od 50 tisuća kuna za školsku 2016./17. godinu te pozitivno stručno mišljenje Agencije za odgoj i obrazovanje. Program je dio pet therapy programa (pet terapija je prvotni naziv za ono što danas nazivamo intervencije potpomognute životinjama) koji uključuju kućne ljubimce odnosno certificirane "Čitaj (o) psu" timove. Uključeno više od 500 djece Kako je navela voditeljica programa i predsjednica udruge Goranka Rosanda Furlan, projekt već četvrtu godinu provode u partnerstvu s pulskom Osnovnom školom Monte Zaro, a od lani i u OŠ "Dr. Mate Demarin" iz Medulina čije su ravnateljice okupljenima prenijela vlastita iskustva i dobrobiti ovoga programa. Inače, kako je rečeno, program R.E.A.D. (Reading Education Assistance Dogs) osmišljen je 1999. godine u Americi, a udruga Indeficienter od 2014. godine djeluje kao filijala R.E.A.D. programa za Hrvatsku i provodi program pod nazivom "Čitaj (o) psu". Danas se program, osim u Istri, provodi i u Rijeci, Zagrebu i Šibeniku te je u njega uključeno više od 500 djece s različitim poteškoćama - od djece s Down sindromom, poteškoćama autističnog spektra, blaže retardacije do djece s emocionalnim poteškoćama ili onih koji naprosto žele prebroditi strah od čitanja na glas na način da čitaju psu. Jer, upravo je to sukus cijeloga programa, da dijete slobodno čita terapijskom psu, družeći se s njim u opuštenom okruženju. Pas motivira i ne osuđuje - Program potiče čitalačke i komunikacijske sposobnosti djece. Pas je prije svega ovdje motivator, on je taj koji stvara pozitivnu radnu atmosferu, čitanje uz psa i psu za djecu postaje lakše. Terapijski pas ih nadahnjuje, on učenike pažljivo sluša, ne osuđujući i ne kritizirajući, pred njime djeca nemaju straha kao možda pred vršnjacima ili pred učiteljicom, pojasnila je Rosanda Furlan i dodala da se u knjižnicama provodi takozvana aktivnost R.E.A.D. programa koja je otvorena za svu djecu (tako je u Dječjoj knjižnici Pula osnovan Klub hvatača slova za djecu s poteškoćama u čitanju), dok se u školama održavaju terapijski programi s točno odrađenim ciljevima. Kako je navela, programi daju odlične rezultate, a njime su zadovoljni svi - učenici, profesori i roditelji. Ravnateljica OŠ Monte Zaro Branka Sironić kazala je kako je program u njihovu školu došao zahvaljujući knjižničarki Dragici Pršo još prije četiri godine, a kako su zbog pasa morali mijenjati i statut škole koji je zabranjivao ulazak pasa u školske prostorije. - Terapijski psi koji su ušli u našu školu unijeli su radost u srca učenika i učitelja, a posebno su važni učenicima s posebnim potrebama s kojima se radi, kazala je ravnateljica i dodala je da je u program uključeno deset učenika. Navela je da su učenici s psima puno opušteniji, sigurniji i hrabriji u čitanju, a kod sve su djece podigli samopouzdanje. Da su životinje važne za djecu, a psi im ulijevaju sigurnost svojom osjećajnošću i strpljenjem potvrdila je i ravnateljice medulinske škole Dragica Dorić navodeći da su terapijski psi Haku, Tara, Argo (i nekada Candy) najradije viđeni gosti škole. Zbog dobrobiti po djecu i vidljivih napredaka program smo uvrstili u kurikulum škole i sigurno ćemo ga provoditi i dogodine, navela je Dorić. U nastavku je Rosanda Furlan napomenula kako se radionice i programi uvijek održavaju uz suglasnost roditelja, a kako straha po zdravlje za djecu nema (osim u slučaju alergija) jer psi redovito prolaze sistematske preglede te su osposobljeni za terapeutski rad s djecom. B. PETROVIĆ  - GO03374399.jpg Terapijski pas Argo Neven LAZAREVIĆ  - GO03374405.jpg Ravnateljica medulinske škole govorila je o svojim pozitivnim iskustvima N. L. Okvir Svaki pas može biti terapijski Aleš Furlan napomenuo je kako u Hrvatskoj nažalost ne postoji zakon o terapijskim psima pa se neke stvari uče i odlučuju "u hodu", naglasivši pritom kako su njihovi terapijski psi dvije japanske akite - Haku i Tara, Candy je bila udomljeni stafordski terijer, a Argo je pronađen na cesti kao štene. - Svi psi mogu biti terapijski, nije toliko bitna pasmina, niti da su to rasni psi s papirima, a to potvrđuju i naši ljubimci, naveo je Aleš i naglasio da se u cijeloj priči ne zaboravlja i na dobrobit pasa te to kako se oni osjećaju u radu s djecom. Po viđenome njima to ide odlično, a svoj "posao" rade s "puno gušta".


Podijeli: Facebook Twiter