Od jučer u Istri boravi prva skupina infuencera, vrlo utjecajnih blogera koji će u sljedećih tjedan dana obići ono najbolje što Istra nudi svjetskim putnicima, te predstaviti Istru svojim internetskim čitateljima. Kenan Hurdeniz i Saydam Soy dolaze s Cipra; Veronika Silvia iz Indonezije, a Pinar Gultepe iz Turske i autori su blogova koje prati od 300 tisuća do četiri milijuna ljudi. Turski bloger Pinar Gultepe prošlogodišnji je pobjednik natječaja istarskog TZ-a za postignut najveći medijski utjecaj.
Domaćin im je Turistička zajednica Istarske županije, a riječ je o trećoj godini provedbe projekta Share Istria, koji se već dokazao kao najznačajnija promidžbena destinacijska kampanja Poluotoka. Ove godine projekt traje dva mjeseca, a tjedno će se izmjenjivati ukupno osam grupa s po četiri blogera. Oni su ujedno i fotoreporteri i pisci, scenaristi i režiseri, sve u jednom.
Blogeri s milijun prijatelja na Mreži
- U sklopu ovog virtualnog marketinškog projekta u Istru dovodimo ključne influencere iz cijelog svijeta, s tim da vodimo računa da ih otprilike 40 posto bude iz Europe i po 30 posto iz Amerike i Kanade te s Dalekog istoka. Prošle godine projekt je trajao 12 tjedana, a ove godine suzili smo to na osam tjedana, s manjim brojem influencera koji, međutim, imaju puno višu reputaciju. Moramo se dobro pripremiti da bismo im se što kvalitetnije posvetili, jer smo s njima, pratimo ih svuda, čitavo vrijeme, od doručka do odlaska na počinak.
Njihov je zadatak da objave minimalno jedan post dnevno, za što će neki kazati da je premalo, ali oni kada uhvate neki detalj pripremaju se po 2-3 sata za fotografiranje. Ali, to su vrhunske fotografije. Najbolje lani snimljene u Istri imale su od 150 do 300 tisuća lajkova, što znači da je tu fotografiju vidjelo barem 300 tisuća ljudi, pojašnjava Denis Ivošević, direktor istarskog TZ-a.
Najracionalnija je to, ističe, destinacijska promidžbena kampanja što se tiče uloženog novca, a rezultat je veliki. Ove godine istarski TZ u ovu kampanju ulaže oko 50 tisuća eura. Lani je uloženo oko 60 tisuća, a medijsku vrijednost projekta jedna je agencija procijenila na 22 milijuna eura, druga na 31 milijun, pa županijski TZ upravo traži treću, neovisnu procjenu. Lani je kampanja rezultirala s 13 tisuća objava, što je generiralo 254 milijuna potencijalnih dosega, onih koji su to vidjeli, i gotovo tri milijuna ljudi koji su bili u interakciji, koji su ne samo lajkali, nego i pisali, dijelili te zapise i fotografije iz Istre, postavljali pitanja.
Lani su u Istri boravili influenceri koji u prosjeku imaju 200-300 tisuća pratitelja na društvenim mrežama, a ove godine dolaze nam puno utjecajniji, s puno većim brojem čitatelja. Između njih 24, najavljuje Ivošević, ove godine bit će barem dvoje-troje slavnih osoba, tzv. celebrityja, iz svijeta sporta, mode, kulture, koji imaju velik broj fanova na društvenim mrežama.
Kultura, enogastronomija, rekreacija…
- Zahvaljujući našim influencerima, lani je na Twitteru Istra punih sedam dana bila druga tema u svijetu; prva tema bila je smrt Princea. Ponovilo se to i nakon dva tjedan kad se ispred Istre plasirala samo Beyonce koja je objavila novi album. Eto, takav je odjek tih kampanja. Glavni partneri u projektu su BMW koji nam daje na raspolaganje automobil i Turkish Airlines, koji nam omogućuje biznis karte iz bilo kojeg dijela svijeta. Influencerima omogućavaju prvoklasan tretman na putovanju, a oni istovremeno pišu i o turskoj zrakoplovnoj kompaniji i o BMW-u, njihovim uslugama i performansama automobila kojim putuju po Istri, kaže Ivošević.
Jedan tjedan, recimo, cijeli itinerar baziran je na kulturnoj ponudi Istre, a drugi tjedan okupljeni su influenceri specijalizirani za enogastronomiju, zatim stručnjaci za outdoor aktivnosti, za life stile i tako redom. Ivošević napominje da je u projekt uključen i privatni sektor, više od 180 partnera: mali obiteljski hoteli, veliki hoteli u sastavu hotelijerskih kuća, konobe, agroturizmi, restorani, sportski centri, aerodrom u Vrsaru…
Influencere vode po Istri avionom, jedrilicama, jahtama i partneri im omogućuju povoljne cijene, a bitan je i njihov kontakt s influencerima jer se tako komunikacija množi i postižu se bolji rezultati.
Fotografija koju je vidjelo 15 milijuna ljudi!
- Lani smo, recimo, najbolji rezultat imali s četvero Amerikanaca koji nisu htjeli spavati u hotelu s pet zvjezdica, već pod vedrim nebom, uz logorsku vatru i čekali su zoru da bi uhvatili najbolju svjetlost, najbolju poziciju za snimanje. Čitav prethodni dan trajale su pripreme. Ali, fotografija koju su snimili s Galebovih stijena s kajakom na pučini zapalila je socijalne mreže - doživjela je 292 tisuće lajkova - a pregledalo ju je oko 15 milijuna ljudi, kaže Ivošević. (Duška PALIBRK)