Igor Mamic i Boško Lovric, radnici «Geofizike» koji rade u glavnome
libijskom gradu Tripoliju, neozlijedeni su se veceras iz Libije
vratili u Hrvatsku, samo sat nakon što su u okolici libijskoga grada
Marade nepoznati oteli pet terenskih vozila «Geofizike».
«Iz Libije smo poletjeli u ponedjeljak oko 11 po hrvatskom vremenu.
Svi djelatnici «Geofizike» su dobro i plate plan evakuacije. Situacija
u Tripoliju užurbana je i napeta, ali mi izgrede nismo vidjeli.
Proteklih dana, navecer je bilo nemira, ali danju nismo vidjeli ništa
strašno», izjavio je novinarima u zagrebackoj zracnoj luci Boško
Lovric. Igor Mamic odbio je dati izjavu. Njih dvojica sletjeli su u
Zagreb redovitim zrakoplovom iz Beca, kamo su stigli iz Tripolija.
Željko Došen, radnik «Geofizike» koji iz Zagreba organizira
evakuaciju radnika koji rade u Libiji, izjavio je novinarima kako je
pet nepoznatih ljudi u ponedjeljak oko 20 sati iz kampa «Geofizike» kod
Marade otelo pet terenaca «Mitsubishi», ali nikoga od radnika nisu
napali. «Geofizika» u Libiji ima 137 radnika. U utorak bi ih se u Hrvatsku
preko Franfurta, Beca i Rima trebalo vratiti njih 34. «Geofizika» u Libiji
radi na cetiri lokacije, oko Banivalida, Marade te na dva projekta oko
Zilaha. Vecina ce se radnika privremeno smjestiti u kampu u Zilahu, i
ondje ce cekati razvoj situacije. Radovi su privremeno prekinuti.
«Geofizika» u Libiji radi na seizmickim radovima, kazao je Došen. Kazao
je i da je suradnja s Ministarstvom vanjskih poslova i europskih
integracija «odlicna», te da suraduju s Viaduktom, Croscom i Strabagom,
kako bi koordinirali evakuaciju.
U ostalim tvrtkama nisu bili tako s(p)retne ruke, pa radnici
Montmontaže, Inine tvrtke Crosco i Viadukta cekaju da libijske vlasti
dozvole slijetanje izvanrednih linija u Tripoli, kako bi se ukrcali u
privatne avione koje njihove tvrtke imaju u pripremi. U Ministarstvu
vanjskih poslova osnovan je krizni stožer koji zajedno s tvrtkama koje
posluju u Libiji pokušava vratiti hrvatske radnike na sigurno.
Petsotinjak hrvatskih državljana trenutno se nalazi u Libiji, njih 380
radi u tim tvrtkama, još 50-ak radi u stranim poduzecima a ostali imaju
dvojno državljanstvo.
U najgoroj su poziciji radnici Montmontaže koji su ostali u
Benghaziju, gradu gdje vode najvece bitke. Njih trinaest još je u
nedjelju zatražilo pomoc u evakuaciji no problem je što je avion koji
je Montmontaža osigurala za tu priliku još uvijek prizemljen u Zagrebu
jer nema dozvolu za slijetanje u Banghazi.
- Djelatnici Veleposlanstva u Tripoliju u kontaktu su s
veleposlanstvima Njemacke i Turske i dogovaraju zajednicko povlacenje
radnika iz Banghazija u kojem je sigurnosno stanje najteže. S obzirom
da je aerodrom zatvoren, preporuceno im je da ne napuštaju objekt u
kojem se nalaze, a u kojem ce im se uskoro pridružiti i dio njemackih
radnika - tvrdi glasnogovornik MVP-a Mario Dragun.
Osim aviona u
Zagrebu, za prijevoz radnika Montmontaže spreman je i avion na Malti,
koji takoder ceka dozvolu za slijetanje u Benghazi. U Libiji je i 77
radnika Inine tvrtke Crosco, njih 18 je u Tripoliju, još 26 je u
blizini Kufre, dok je 33 radnika u sigurnijem predjelu Jalu. U MVP-u
tvrde kako nisu samo Hrvati osudeni na cekanje zrakoplova spasa u
Libiji.