Prvi buking pokazuje da će iduća sezona biti odlična kao i 2015.

S panela u hotelu Dijamant (B. BAN)
S panela u hotelu Dijamant (B. BAN)

- S novim smo katalogom na tržište izašli prije tri tjedna i stanje bukinga već sada pokazuje da je privatni smještaj u Hrvatskoj ove sezone stvorio nove prijatelje. Ako budemo dovoljno pametni i ako nam se vrate gosti koji su ove sezone prvi put bili kod nas sa svojim prijateljima, možemo reći da će i iduća godina biti odlična, najavio je već sada na kraju jedne uspješne sezone 2016. godinu Selimir Ognjevnić, direktor münchenskog organizatora putovanja ID Riva Toursa, u ponedjeljak na drugom Forumu privatnih iznajmljivača u Poreču, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.

Dobra je to najava za privatan smještaj koji ostvaruje gotovo polovinu noćenja, međutim, još uvijek je razjedinjen. Pa ipak, za razliku od drugih zemalja koje sada doživljavaju procvat takvog smještaja putem takozvane sharing economy (ekonomije dijeljenja), njezin je obiteljski smještaj ogledni primjer kako funkcionirati u okvirima zakona, a da pritom koristi imaju sami vlasnici nekretnina, zajednica i država.

Tradicija stara 180 godina

Doduše, valja imati na umu da su se posljednjih nekoliko godina, a posebice u zadnjih godinu dana, iznajmljivači itekako udružili, jer su shvatili da jedino na taj način mogu lobirati kod zakonodavnih tijela i institucija, pa su se pri Hrvatskoj gospodarskoj komori osnovale zajednice obiteljskog smještaja po županijama.

- Mi u Hrvatskoj na životu smo ostavili sustav koji je izašao iz srednjoeuropskog kruga i tradicije stare 180 godina. Kod nas je turizam počeo upravo u privatnom smještaju, prenoćištima. Sačuvali smo tu mogućnost da se ljudi mogu generacijski nastaviti baviti tom djelatnošću. Od zadnjeg foruma konačno smo uspostavili sustav naše strukovne organizacije, a trudimo se biti dobar partner zakonodavcu i Ministarstvu turizma, te se trudimo komunicirati s Ministarstvom financija.

U ovom trenutku možemo biti primjer unutar Europske unije kako država može zaštititi svoje interesa, da ljudi mogu živjeti i privređivati na svojoj imovini, a gosti uživati u takvom smještaju, kazao je na glavnom panelu prvog dana ovog dvodnevnog događanja predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK Nedo Pinezić. Na panelu se govorilo o novim trendovima u turizmu te što iznajmljivačima može pomoći da budu bolji i jači te da brže povrate investiciju.

Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija i pulske agencije Uniline Boris Žgomba smatra da iznajmljivačima domaće agencije mogu itekako pomoći.

- Svaki vlasnik bira model po kojem će biti vidljiv na tržištu, raditi promociju i prodaju. Hrvatski turoperatori su jako bitni u razvoju, prodaji i promociji privatnog smještaja i partneri su na terenu s iznajmljivačima. Mi želimo biti vaši partneri u razvijanju vašeg proizvoda, a proizvod nisu samo soba i apartman, nego više od toga. To nije zato da bi destinaciji bilo bolje, nego vama, te da biste imali brži povrat investicije, kazao je Žgomba, te naglasio kako se trenutno obiteljski smještaj, s obzirom na promet koji ostvaruje, premalo i neadekvatno promocijski prati na nacionalnoj razini, te se nada da će nova kampanja Hrvatske turističke zajednice Croatia full of life uključiti i ovakav oblik smještaja u svoje aktivnosti. (B. BAN)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU OD UTORKA


Podijeli: Facebook Twiter