Pruga Lupoglav - Štalije nezaustavljivo propada

Pruga Lupoglav - Štalije (Klaudio LAZARIĆ)
Pruga Lupoglav - Štalije (Klaudio LAZARIĆ)

Berači šparoga na obroncima Sisola zgražaju se kada nabasaju na dionicu pruge Lupoglav - Štalije između Kožljaka i Sušnjevice na kojoj se zbog klizanja terena čini kao da se tračnice pružaju po uzburkanom moru.

Pruga je zbog pojave ovog klizišta zatvorena za promet potkraj prosinca 2009. godine. U tri prethodne godine njome je prevezeno samo dvije tisuće tona tereta, što je količina koja se, primjerice, preveze jednim vlakom od Karlovca do Koprivnice. Lupoglav - Štalije je po količini prevezenog tereta uvijek bila na posljednjem mjestu među hrvatskim prugama.

U Hrvatskim željeznicama kažu da će obnovi pristupiti ako se pojave značajne količine tereta, odnosno ako Lučka uprava Rijeka pokaže interes za prijevoz većih količina robe do svog terminala na Štalijama. Upoznati su s njihovim planovima i mišljenja su da najavljene količine nisu dovoljno velike. Isto načelo isplativosti vrijedi i za mogućnost putničkog prometa, prvenstveno turističkog, koja se otvara našim ulaskom u Europsku uniju.

Klizište nije jedini problem, potrebno je sanirati i nestabilan dio pruge od Kršana do Raše dug 23 kilometra jer ne udovoljava propisanim uvjetima za siguran promet. Ukupna sanacija, koja bi pored tračnica i pragova obuhvatila pružne građevine, odvodnju i kolodvorske kolosijeke, procjenjuje se na 120 milijuna kuna. O izvorima financiranja razmišljat će se ako odluka o obnovi bude donijeta. Uzevši sve u obzir, čini se da mogućnost da vidimo vlak kako prolazi Labinštinom polako, ali sigurno blijedi. (Robi SELAN)

VIŠE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter