Natjecaj za izradu idejnog rješenja uredenja rive koji je još uvijek u tijeku poslužit ce kao podloga izmjenama i dopunama urbanistickog plana uredenja tog podrucja i ujedno oznaciti pocetak velikog projekta u kojem bi se, kako su u više navrata istaknule gradske vlasti, grad vratio zaljevu.
Medutim, preduvjet za njegovu realizaciju je izgradnja obalnog kolektora. Kašnjenje projekta izgradnje kolektora dovest ce, automatski, i do kašnjenja uredenja pulske rive. No, to ne znaci da se u meduvremenu nece odabrati idejno rješenje koje ce se potom trebati uvrstiti u prostorne planove.
Naime, ugledna arhitektonska imena i timovi koji su pozvani ili su se javili na natjecaj za idejno urbanisticko rješenje rive imaju rok do kraja svibnja za predaju svojih radova. Do kraja lipnja, a najkasnije do sredine srpnja odabrano rješenje bit ce prezentirano javnosti. Formalna ugradnja u prostorne planove planira se realizirati do kraja ove godine.
Kako istice Giordano Škuflic, procelnik Upravnog odjela za prostorno planiranje, natjecaju je prethodio razgovor s gradanima, društvenim i gospodarskim cimbenicima, kao i korisnicima koji se nalaze na tom prostoru. Cilj natjecaja je, izmedu ostalog, bio pridobivanje optimalnog prostornog koncepta u odnosu na širi i uži urbani kontekst, osiguranje funkcionalne i oblikovne kvalitete podrucja te rješenje aktualnih problema i anticipacija trendova razvoja. Planirani zahvati trebali bi se realizirati po etapama.
Arhitekti mogu predložiti razlicita urbanisticka rješenja, pri cemu im je ostavljena sloboda cak i u pogledu ogranicenja koja proizlaze iz važece prostornoplanske dokumentacije. No, dane su im i jasne smjernice.
- Smjernice se odnose na uvažavanje postojecih prostornih potreba i ogranicenja kao nužnih rješenja. Prije svega, to znaci da trebaju u rješenjima predvidjeti željeznicki kolodvor, industrijski kolosijek za potrebe brodogradilišta, proširenje i sanaciju dijela rive što trenutno izvodi Lucka uprava, promet u mirovanju, dakle parkirališni prostor te druge oblike prometa koji danas egzistiraju na navedenom podrucju. Usto, dio podrucja, a to je Trg Nimfej, nalazi se u obuhvatu prethodno provedenog urbanisticko-arhitektonskog rješenja pa se od natjecatelja ocekuje da i to rješenje uklope u svoje cjelovito rješenje, uz nužno prilagodavanje prometnim, organizacijskim i ostalim novonastalim uvjetima, istice Škuflic.
Ono što je, za sada, poznato o uredenju rive jest da ce uslijediti tek nakon izgradnje te dionice obalnog kolektora. Izgradnjom kolektora sprijecit ce se izlijevanje kanalizacije u zaljev i daljnje onecišcenje. Može uslijediti cišcenje zaljeva, a prema procjenama, na nekim lokacijama nalazi se i do pet metara fekalnog mulja koji se treba izvaditi. Radovi koje je zapocela Lucka uprava pokazuju da mulj nije toksican, no tek treba vidjeti je li tako u cijelom zaljevu.
Istovremeno bi se trebala, prema neslužbenim najavama gradskih vlasti, riva proširiti nasipavanjem. Doduše, još uvijek nije poznato koliko metara, govorilo se o proširenju od šest, deset, pa do cak 15 metara. Uredenje Trga Nimfej, što je odabrano rješenje za prostor koji omogucava spajanje Arene s rivom, planira kaskadni pad pa bi se ustvari izradila cjelina od parkirališta kod Foruma do Arene te u nastavku rive prema Vallelungi. Cijelo uredenje podijeljeno je upravo tim smjerom na cetiri dionice. (G. ROJNIC)