"Pipl mast trast as - kako govorimo Hrvatsku", naziv je panel-diskusije održane u rovinjskom hotelu Lone, u sklopu Dana komunikacija, na kojoj su sudjelovali novinari, političari, marketinški djelatnici i komunikolozi. Svi oni nastojali su dati odgovor na pitanje kako komuniciramo u i o Hrvatskoj, koliko je važna komunikacija u upravljanju percepcijom zemlje, da li su zemlje članice Europske unije dobile i imaju li dovoljno saznanja o nama, jesmo li im se dobro predstavili ili smo propustili šansu prije 1. srpnja, bila su samo neka od pitanja kojima su se bavili istaknuti stručnjaci iz raznih područja.
Svi su se pak složili s time da je, barem kada je riječ o predstavljanju Hrvatske članicama EU-a, učinjeno malo. Ujedno, i višekratno je istaknuto da i prije bilo kakvog predstavljanja, moramo imati sadržaj (a nemamo ga, kao ni nacionalne strategije) da bismo ga mogli i brendirati. Hrvatska, naime, smatraju sudionici panela, među članicama Europske unije njeguje dobar imidž, no paradoks je u tome što desetljećima nemamo razrađenu komunikacijsku strategiju, niti je imidž Hrvatske planski rađen, već je on stvar slučajnosti.
Istaknuti i višestruko nagrađivani hrvatski dizajner Boris Ljubičić i ovaj se put uporno zalagao za novi izgled hrvatskog novca i zastave koji se temelji na "kockicama". Smatra naime, da je postojeća zastava u najmanju ruku neatraktivna, te uz pomoć videa pokazao kako neke zemlje - primjer Kanade i javorovog lista, Švicarske i križa, Italije i zelene boje - promiču imidž zemlje, a takva je vrsta promocije, smatra, kod nas izostala.
S druge strane političar Davor Stier, zadovoljan je izgledom hrvatske zastave, koju ne bi mijenjao, ali se slaže sa stavom da nemamo adekvatnu vanjsku strategiju. Dodao je i da se imidž zemlje ne gradi na prirodnim ljepotama jer ih, primjerice ima i Grčka, a o kojoj se danas samo zbori kroz prizmu bankrota.
Tomislav Krasnec, novinar, ujedno glavni i odgovorni za širu popularnost Ingrid Antičević i njen, sada već povijesni, Pipl mast trast as, upravo je na njenom primjeru ustvrdio da su Hrvati i te kako zainteresirani za to tko ih i kako predstavlja. Međutim, u tom kontekstu političare ne valja precjenjivati jer je građenje percepcije miks različitih utjecaja, od primjera poznatih osoba, sportaša (spomenuo je i koliko je Novak Đoković učinio za Srbiju) do industrije zabave.
- Mi smo sada vijest, a 2014. to više nećemo biti. Ovo je izgubljena godina i izgubljena prilika, zaključila je Zrinka Vrabec Mojzeš, te na pitanje Mirijane Grabeš, politologinje i voditeljice panela, tko je kriv za to što Hrvatska nema strategiju, ni sadržaj koji bismo trebali brendirati, odgovorila da Ured predsjednika u to nije bio uključen, već da je kriva Vlada. Odmah se korigirala kazavši da ne misli na ovu Vladu, jer se na strategiji Hrvatske u Europskoj uniji trebalo raditi znatno ranije. Sada je puno prekasno, zaključila je Mojzeš, savjetnica predsjednika Ive Josipovića.
Uručene nagrade Croatia Effie 2013.
Sinoć su u hotelu Lone dodijeljene prestižne nagrade Croatia Effie 2013. za najznačajnija postignuća u tržišnim komunikacijama u segmentima učinkovitosti i strateškog promišljanja marketinških kapanja.
Grand Prix, kao i Zlatnu nagradu za najbolju kampanju, osvojio je Tele2 za kampanju "Gregor launch", nastalu u suradnji s agencijama Bruketa&Žinić OM i Media Polis.
Inače, najuspješnija agencija ovogodišnjeg Effie natjecanja je Bruketa&Žinić OM, s ukupno četiri osvojene nagrade, slijedi BBDO Zagreb s tri, dok su kod oglašivača najviše Effieja osvojili Tele2, Zagrebačka pivovara i Podravka.
Na ovogodišnjem su natjecanju sveukupno bilo prijavljena 42 rada 31 oglašivača i 48 marketinških agencija, pa su pored zlatne, dodijeljene još četiri srebrne i šest brončanih nagrada. (N. ORLOVIĆ RADIĆ)