Propusta sigurno ima, a ljubaznost opada u posezoni

(M.ANGELINI)
(M.ANGELINI)

Nedavno objavljeno istraživanje mystery shoppinga zagrebačke tvrtke Heraklea diljem Jadrana prošle sezone pokazalo je da hrvatski turistički djelatnici nisu toliko ljubazni koliko misle, dok istraživanje ugostiteljskih, financijskih i drugih službi koje je provedeno početkom ove godine pokazuje da su Istrani u odnosu na ostatak Hrvatske najneljubazniji. Kada je prvi udarni vikend predsezone na vratima, takve vijesti i nisu baš najbolji uvod u novu turističku godinu koja bi prema svemu sudeći mogla biti uspješna. Turistički djelatnici iz Istre smatraju da propusta sigurno ima, posebice u samoj špici sezone kada su u turističkim gradovima velike gužve, ali da je u principu usluga i ljubaznost u Istri na visokom nivou.

- Kada počne predsezona, moram priznati da su u Istri svi jako ljubazni, međutim kako mjeseci prolaze i ona opada pa nažalost gosti koji su došli u predsezoni i oni u posezoni ne dobiju isti tretman. Ipak, smatram da smo mi u Istri što se tiče ljubaznosti na visokoj razini, a to sudim i po svojim iskustvima u drugim dijelovima Hrvatske, tvrdi nam vlasnik porečke turističke agencije Fiore Tours Dalibor Rudan.

- Nemam visoko mišljenje o takvim istraživanjima. Nije mi mjerodavno da tajni gost samo jednom dođe u neki restoran i onda ga prema tome ocijeni. Ocjena bi trebala uslijediti tek kada taj restoran netko posjeti više puta. Možda je taj dan nekom neka konobarica bila najljubaznija na svijetu, a drugom nije. Zato je teško davati takve procjene, tvrdi pak vlasnik malog obiteljskog hotela i gourmet restorana San Rocco u Brtonigli Tullio Fernetich. On vjeruje da se propusti u ljubaznosti mogu dogoditi u velikim turističkim mjestima te na frekventnim mjestima, primjerice plažnim kafićima i ostalim sličnim ugostiteljskim objektima, ali ne i u uglednim restoranima i konobama, posebno ne u unutrašnjosti Istre.

- Činjenica je da Dalmacija i Slavonija rastu u pogledu svoje usluge, ali ne vjerujem da mi za njima zaostajemo. Naravno da na usluzi i ljubaznosti treba još uvijek jako puno raditi. U sezonskim se restoranima vlasnici često oslanjaju na sezonsku radnu snagu koja nema adekvatnu edukaciju te na to da će im drugi dan doći drugi gosti. Tako nešto si ozbiljni restorani koji rade cijele godine ne mogu priuštiti jer će inače ostati bez posla, tvrdi Fernetich. (Barbara BAN)

VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter