Propust u održavanju kocnica

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Odgovornost za nesrecu vlaka na Glavnom zagrebackom kolodvoru 21. prosinca prošle godine leži na Tvornici željeznickih vozila Gredelj i Održavanju vucnih vozila, zakljucilo je istražno povjerenstvo HŽ-a.

Naime, na lokomotivi i vagonu tog vlaka došlo je do propuhivanja polovice ili cak svih kocnicnih cilindara. Strojovoda zbog toga nije mogao zaustaviti vlak, koji se zabio u odbojnik na kolodvoru zbog cega je u vlaku ozlijedeno pedesetak putnika.

Izvještaj navodi da je krivica službe Održavanja vlakova u tome što su zaduženi za održavanje vlakova i lokomotiva, a Gredeljeva se krivica navodi u tome što su njihove radionice zadužene da sustavi na vlakovima budu u operativnom stanju izmedu dva redovna popravka.

Uz ovaj zakljucak, neslužbeno se saznaje, dano je i jedno izdvojeno mišljenje, tako da se mogu ocekivati rasprave po službenom objavljivanju dokumenata. Povjerenstvo je zakljucilo da instrumenti u Gredeljevim radionicama nisu atestirani od vanjskih institucija, a pronaden je i podatak da je taj vlak vecer prije sudara bio na popravku baš zbog kocnica.

Povjerenstvo smatra da je devedeset minuta, koliko se navodi da je trajao popravak, bilo premalo za taj posao, a posebno je intrigantno da je ustanovljeno da su podaci o vremenu popravka naknadno prepravljani.

Iz Uprave HŽ Holdinga priopceno je da su informacije o izvješcu istražnog povjerenstva «neslužbene i nisu konacne».


Podijeli: Facebook Twiter