Promocija Istre s naglaskom na sportski lifestyle penjača

Antonijo Ježina (M. ANGELINI/arhiva)
Antonijo Ježina (M. ANGELINI/arhiva)

Promocija video spota "The Giants" na temu slobodnog penjanja, free climbinga u Istri, održana je u organizaciji županijskog Odjela za turizam, te u suradnji s Gradom Buzetom i Turističkom zajednicom Buzeta u ročkom Domu kulture. Premijerno je spot pogledalo tridesetak predstavnika istarskih outdoor klubova i agencija, te predstavnika jedinica lokalne samouprave i turističkih zajednica na čijem području se razvija ili postoji potencijal za razvoj slobodnog penjanja i ostalih aktivnosti na otvorenom. Video spot "The Giants" četvrti je promotivni video spot za Istra outdoor proizvode, a u njegovoj izradi sudjelovao je veliki broj penjača i zaljubljenika u slobodno penjanje, te je obuhvaćen veliki broj atraktivnih lokacija.

Za istarsku premijeru izabran je upravo Roč koji se nalazi u blizini najvećih sjevernoistarskih penjališta Kompanja, Krkuža i Čiriteža. Na buzetskom području, rekla je uvodno Mila Nežić iz buzetskog TZ- a, uređeno je jedanaest penjačkih lokaliteta sa preko 800 penjačkih smjerova. Roč se ujedno može pohvaliti i unutarnjim boulderom koji dodatno upotpunjava penjačku infrastrukturu.

- Outdoor turizam ima značajni udio i u porastu broja noćenja i dolazaka u Buzet, posebice u vrijeme pred i posezone. U prvih jedanaest mjeseci buzetsko područje posjetilo je15.296 gostiju te je ostvareno 57.170 noćenja što je 21 posto više nego prošle godine. Uz rijeku Mirnu i poznatu planinarsku stazu "7 slapova" uređen je pustolovni park, a na ovom se području održavaju i brojne outdoor manifestacije. Uređene su i obilježene sve pješačke staze, od ukupno 15 biciklističkih staza obilježeno ih je 4, a u ovoj godini obilježiti će se i sve tri trase utrke "100 milja Istre", istaknula je Nežić.

Gradonačelnik Buzeta Siniša Žulić izrazio je zadovoljstvo što je upravo Roč odabran za promociju video spota s obzirom je zadnjih deset godina postao jedna od najprepoznatljivijih destinacija za slobodno penjanje. Roč ujedno slavi dvadeset godina od registriranja prvog iznajmljivača te je danas najznačajnije turističko odredište po broju noćenja i smještajnih kapaciteta u privatnom smještaju na buzetskom području.

Destinacijski razvoj proizvoda Istra outdoor započeo je najprije s masovnijim i popularnijim aktivnostima Istra bike i Istra trails, trčanje i hodanje, a nakon toga se krenulo s istim konceptom razvoja Istra climbinga. U Istri trenutno postoji 25 uređenih i označenih penjališta.

- Aktivni i outdoor turizam u Istri intenzivnije se počeo razvijati posljednjih godina, sinergijom brojnih dionika, od županijskog Odjela za turizma, same IRTE, te lokalnih turističkih zajednica, gradova i općina, privatnog sektora i ostalih, istaknuo je Martin Čotar iz odjela za bike&outoor koji djeluje u sklopu županijske razvojne turističke agencije IRTE.

Govoreći o razlozima zbog kojih se zajedno sa IRTOM išlo u realizaciju ovog pet minutnog video spota, pročelnica županijskog Odjela za turizam Nada Prodan Mraković istaknula je da je to prvenstveno stoga što se željelo na jedan kvalitetniji i efektniji način promovirati ovaj vid sportske i turističke ponude u Istri.

- Cijeli projekt pokrenut je u skladu sa ciljevima županijskog Odjela za turizam koji proizlaze iz Master plana razvoja turizma Istre do 2025. godine, kako bi se potaknuo razvoj selektivnih oblika turizma, razvoj unutrašnjosti i drugih manje razvijenih područja Istre, produženje turističke sezone, unaprjeđenje javne turističke infrastrukture, umrežavanje i suradnja privatnih i javnih dionika u Istri, te održiv i odgovoran način upravljanja resursima naše regije. Na taj način unaprjeđena je kvaliteta turističkih proizvoda i konkurentnost turizma, zatim je omogućen ravnomjerni razvoj Istre i razvoj cjelogodišnjeg turizma, podizanje konkurentnosti i jačanje brenda destinacije, stvaranje novih motiva dolaska u Istru, kao i drugi pozitivni učinci na istarski turizam, istaknula je Mraković.Promociji su prisustvovali autori video spota predstavnici tvrtke Level 52, Goran Načinović, skladatelj Sanel Isanović i producentica Bianca Matković. Cilj filma bio je promovirati Istru iz nešto drugačijeg kuta, s naglaskom na sportski lifestyle penjača i onoga što ih privlači kod penjanja na otvorenom. Gotovo dokumentarni pristup uključio je snimanje autentičnih penjača modernom vizualnom i audio produkcijom koja izlazi iz okvira viđenog, prateći neke od aktualnih svjetskih trendova. Glazba je skladana i aranžirana posebno za promotivni video spot kako bi nadopunila vizualni dojam. (Gordana ČALIĆ ŠVERKO)


Podijeli: Facebook Twiter