Otkako je najavljeno da će se u bivšem kamenolomu Max na Stoji graditi novi trgovački centar, mnogi su se Puljani, poznavajući ovaj dio grada, zapitali kojom će se točno cestom dolaziti do ovog centra i kuda će prolaziti brojni kamioni dostavljača. Kamen temeljac ovog najnovijeg šoping centra postavljen je prošlog tjedna i njegova je gradnja započela, a odmah su se, očito, pojavili i prvi problemi. Investitori su i sami primijetili da su postojeće prometnice koje vode u smjeru trgovačkog centra neadekvatne te su od gradske uprave zatražili već druge Izmjene i dopune Urbanističkog plana uređenja za "Max Stoja".
Planirane nove dimenzije
Njihov zahtjev predstavio je na nedavnoj sjednici Gradskog vijeća pročelnik za prostorno uređenje, komunalni sustav i imovinu Giordano Škuflić.
- UPU Max je, ako se sjećate, već mijenjan kako bi se prilagodio zahtjevima investitora, no sada su utvrdili da im prometnice ne odgovaraju. Stoga insistiraju da se u
urbanistički plan unesu striktne dimenzije i trase prometnica koje će omogućiti nesmetan prolazak automobila i kamiona na ovom području, što nama nije odgovaralo jer se tada više ništa ne bi moglo mijenjati na tom području ukoliko se nekad u budućnosti pojavi potreba za time, ali, investitori, kažem, insistiraju na tome. Uložili su veliki novac u taj trgovački centar i ne mogu sada zaustaviti radove. Izradu novog plana također će financirati investitor pa se nadamo da će biti brzo napravljen, objasnio je Škuflić.
Kako stoji u prijedlogu odluke o izradi II. izmjena i dopuna UPU-a "Max Stoja", potrebno je prilagoditi planska rješenja specifičnim potrebama građevine u odnosu na postojeći teren koji je, s obzirom na svoju prijašnju namjenu, vrlo zahtjevnog, umjetno stvorenog
reljefa. Stoga se ukazala potreba za doradom određenih dijelova planskih rješenja i to u dijelu planiranih prometnih koridora tako da se omoguće odstupanja od zacrtanih koridora unutar svih namjena za razliku od dosad predviđene mogućnosti samo na teret zelenih površina. Također se ukazala potreba preispitivanja mogućnosti dorade planskih rješenja u cilju omogućavanja realizacije specifičnih rješenja kao što je pristupni plato, pješačke
komunikacije, dječja igrališta te ostala urbana oprema i drugi kompatibilni sadržaji u funkciji budućeg trgovačkog centra koje će sve biti na zelenim površinama uz planirani trgovački centar. Uz sve navedeno, doradit će se planska rješenja i u dijelu koji regulira oblik i veličinu građevnih čestica, kao i u dijelu koji regulira rješavanje prometa u mirovanju, to jest parkirališna mjesta, a sve sukladno mogućnostima koje proizlaze iz GUP-a Grada Pule.
Projekt se već realizira
Vijećnici su jednoglasno podržali ovu točku ne želeći remetiti tijek ovog projekta vrijednog vrtoglavih 400 milijuna kuna od kojeg će i grad višestruko profitirati. Podsjetimo, Max Stoja gradi se na 71 tisuću kvadrata bruto površine, a kada bude dovršen imat će 30 tisuća kvadrata iznajmljivog prostora, što je skoro 10 tisuća kvadrata više od, primjerice, riječkog ZTC-a. Centar će se prostirati na šest etaža, od kojih će samo jedna biti nadzemna, a osim prizemne, odnosno nulte etaže, ostale četiri bit će unutar bivšeg kamenoloma. Na prizemnom, nadzemnom i jednom podzemnom katu protezat će se zabavno-trgovački sadržaji, dok će dva podzemna kata biti uređena u parkirališta s ukupno 850 mjesta, a jedan će kat biti prostor za tehnički dio. Otvorenje ovog velikog trgovačkog centra sa svim popratnim sadržajima planira se 8. studenog 2018. godine.
Tada će Puljani i njihovi sve brojniji gosti dobiti brojne trgovine poznatih brendova, ali i tri kino dvorane, igralište za djecu te brojne kafiće i restorane. (P. SOFTIĆ)