Prometni redari disciplinirali Puljane

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Godinu dana rada komunalne službe prometnih redara evidentno je dalo ploda: stanje na prometnicama i nogostupima središta grada drasticno se promijenilo. Protocniji promet te nesmetano kretanje pješaka na potezu Trg Republike - Dalmatinova - Smareglina - Laginjina - Giardini - Zagrebacka i Istarska ulica prije godinu dana bili su gotovo nezamislivi. No, služba koja broji tri prometna redara u velikoj je mjeri upozorenjima i kaznama probudila svijest vozaca. Doduše, ne svih, ali vecine.

Ove godine obavijesti o ucinjenom prekršaju nepropisnog zaustavljanja i parkiranja vozila ispod svojih brisaca pronašlo je 912 nesavjesnih vlasnika vozila. Brojka je cak pet puta manja nego u prošlogodišnjih pet mjeseci rada kada je ispisano 4.585 upozorenja i obavijesti, što ukazuje na to da je kontinuirani izlazak redara na prometnice središta grada dao itekakve rezultate. Doduše, kako istice Vladimir Brmbolic, voditelj komunalne službe prometnih redara, prekršaji ce se sigurno povecati tijekom turisticke sezone kada se brojka vozila u gradu znacajno poveca.

Najviše prekršaja ove godine, njih 452, pocinjeno je parkiranjem na nogostupu i u pješackoj zoni, a slijedi nepropisno parkiranje unatoc znaku zabrane koje se dogodilo 233 puta. Potom slijedi ostavljanje vozila na raskrižjima (104), pješackim prijelazima (67) te mjestima za osobe s invaliditetom (38) i autobusnim ugibalištima i stajalištima (13).



- Opcenito, ljudi puno više paze gdje ostavljaju vozila i sama prisutnost redara na prometnicama utjece na ponašanje vozaca. Tendencija nije kažnjavanje vec protocnost u središtu grada i nesmetano kretanje pješaka. Naravno, dosta nam pomaže prometna policija, kaže Brmbolic.



Prošetali smo s prometnim redarom u njegovom uobicajenom obilasku centra grada. ?ir s prometnim redarom Miroslavom Kalcom, i voditeljem službe, poceli smo od Portarate putem Laginjine ulice gdje nas je docekao "šok". Nijedno vozilo uz desnu stranu kolnika ciji bi vlasnik "na dvije minute" skoknuo do banke, McDonaldsa ili "samo nešto hitno"! Identicna nas je situacija docekala u Smareglinoj i Dalmatinovoj ulici, gdje se više ne tolerira nepropisno zaustavljanje i parkiranje prilikom kratkog odlaska na tržnicu ili u ribarnicu. Znamo da se "prošverca" pokoji vozac koji si dozvoli takav luksuz kada prometnog redara nema u blizini.

Problem su dostavna vozila


No, da ne bi ispalo da prometni redari nemaju posla, pokazala nam je Ciscuttijeva ulica u kojoj je prije koji mjesec zabranjeno parkiranje automobilima. No, nekoliko vlasnika svoja je vozila ostavilo na nepropisnom mjestu pa je prometni redar fotografirao i evidentirao prekršaje koji se automatski šalju i u Središnji informaticki sustav te ostavio kazne pod brisacima. Isto je ucinio i primijetivši nasuprot tržnice vozilo bez propisne oznake parkirano na mjestu za osobe s invaliditetom, te ono parkirano na pješackom prijelazu. Svi su pod brisacima našli kazne izmedu 300 i 700 kuna.

- Cesto su nam najveci problem dostavna vozila koja se smiju zaustavljati do 8.30 sati, medutim, to cine i kasnije. Ujedno je kriticna tocka na Giardinima gdje se cine prekršaji prilikom odlaska u ljekarnu. Gradane stoga molimo da izbjegavaju zaustavljanje nadomak tržnice i na Giardinima jer dolazi ljeto, puno turista i vozila, te prometne gužve, apelira Brmbolic.

Prije godinu dana prilikom pocetka djelovanja prometnih redara jedna od najkriticnijih tocaka bila je Ulica svetog Ivana koja spaja rivu s Giardinima. Njezini nogostupi služili su iskljucivo za parkiranje vozila. Danas su bez ijednog vozila na njima, a kad nema nijednog "domaceg", ni turistima nece pasti na pamet parkirati nepropisno.

Utvrdujuci kriticne tocke i loše navike vozaca prometni redari obavili su "eksperiment" u Laginjinoj ulici, na potezu od INK-a do Portarate. U svega sat vremena, koliko je trajao nadzor, cak 89 vozaca imalo je namjeru zaustaviti se ili parkirati. Ovakva poražavajuca brojka jasno ukazuje na to koliko su prometni redari potrebni u užem središtu grada.

Uz tri djelatnika komunalne službe prometnih redara uskoro bi na pulske prometnice trebao izaci i cetvrti. Optimalan broj redara koji bi trebali djelovati u Puli bio bi izmedu šest i devet djelatnika. (Goran ROJNIC, snimio Manuel Angelini)


Podijeli: Facebook Twiter