Prometna revolucija u Labinu

Danas besplatno parkiranje u Ulici Matije Vlačića, od 1. siječnja 2015. pod naplatom (A. ŠĆULAC)
Danas besplatno parkiranje u Ulici Matije Vlačića, od 1. siječnja 2015. pod naplatom (A. ŠĆULAC)

Grad Labin nagrađivan je u više navrata prestižnim turističkim i "komunalnim" nagradama - Zelenim cvijetom za uređenost, nagradom Zdravi grad, Plavim cvijetom, nagradom Grad prijatelj djece, za transparentnost… Jedna od nagrada koju bi teško, ili nikako primio, bila bi zasigurno za red u gradskom prometovanju i parkiranju. Naime, Labin je jedan od potpuno neuređenih gradova u Istri, ako ne i prvi na toj neslavnoj listi, gdje se u prometu doslovce ne zna "tko pije, a tko plaća". Automobili parkirani posvuda, prohodni nogostupi pješacima samo su san, a roditeljima s dječjim kolicima i invalidima, nešto nepoznato.

Plaćalo se tek na trgovima

Istini za volju, stanje se malo poboljšalo uvođenjem prometnih redara, no dvoje njih premalo je da bi se učinilo nekog većeg reda.

Takvo stanje je nekima i prihvatljivo, jer za parkiranje svog limenog ljubimca u centru grada ne moraju izdvojiti ni kune. Parkiranje se kroz cijelu godinu naplaćuje tek za nekih stotinjak parkirnih mjesta - i to na dva labinska trga.

- Tome ipak dolazi kraj, nažalost jednih, a radost mnogih. Od iduće godine besplatno parkiranje, kao i nogostupi puni vozila, postaju prošlost. Naime, uvodi se prometovanje vučnog vozila (pauka) a tvrtka Labin 2000, u suradnji s prometnim konzultantima Robertom Maršanićem i Sašom Muschetom, pripremila je Elaborat mjera unapređenja naplate parkiranja na području Labina, govori nam novi direktor te gradske tvrtke, Dalibor Zupičić.

Elaboratom je analizirano trenutno stanje prometa u mirovanju u Labinu i date su konkretne mjere unapređenja. Kod izrade Elaborata utvrđeno je da je stupanj motorizacije u Labinu vrlo visok, veći od prosjeka Istarske županije, kao i prosjeka na razini države. Skoro svaki punoljetni stanovnik ima svoj vlastiti automobil, te tako u tekućoj godini na području grada ima 5.800 registriranih automobila.

Ugroženi pješaci, invalidi, djeca…

Ta visoka brojka, slabo korištenje ostalih alternativnih načina prijevoza i nedovoljan broj parkirnih mjesta, dovodi do toga da je  često vrlo teško pronaći parkirno mjesto, te dolazi do prometnih gužvi, osobito u jutarnjim satima. Evidentno je i nepoštovanje prometnih propisa, jer se automobili često parkiraju na nogostupima, zelenim površinama, na ulazima u zgrade smanjujući sigurnost u prometu i onemogućavajući siguran prolazak pješaka, a osobito invalida i roditelja s djecom u kolicima.

Prema izrađenom Elaboratu, navodi dalje Zupičić, Labin bi se podijelio u tri parkirne zone; nultu (strogi centar grada), prvu (parkirališta u blizini tržnice, srednje škole i centra) i drugu zonu, koja bi obuhvaćala parkirna mjesta u Ulici Matije Vlačića, Laginjine ulice i novo parkiralište na platou iza starog tehničkog pregleda.

Cijena parkiranja u nultoj zoni iznosila bi šest kuna po satu, postojala bi mogućnost plaćanja za pola sata, a maksimalno vrijeme parkiranje bilo bi dva sata.

Cijena u prvoj zoni iznosila bi tri, a drugoj, dvije kune za sat parkiranja. Stanari koji žive oko parkirnih zona imat će pravo na kupnju godišnje povlaštene parkirne karte za jednu zonu, za koju će izdvojiti 150, a privredni subjekti 360 za jednu (jedno vozilo), te 500 kuna za parkiranje u svim zonama.

Novih 400 parkirnih mjesta

Ispred Osnovne škola "Ivo Lola Ribar" na Trgu labinskih rudara, zbog sigurnosti djece, uvodi se zabrana parkiranja i bit će osiguran veći broj parkirnih mjesta za osobe s invaliditetom, a u koncesiju se uzima prostor iza stare stanice za Tehnički pregled vozila, na kojemu će biti 120 parkirnih mjesta. Postavit će se  dodatni stupići i blokade radi povećanja sigurnosti u prometu, označit će se parkirna mjesta plavom bojom, te nova vertikalna i horizontalna signalizacije za 400 parkirnih mjesta u navedenim parkirnim zonama.

Rudarska ulica iz smjera Trga labinskih rudara prema srednjoškolskom centru postaje jednosmjerna, kako bi se osigurala veća sigurnost svih sudionika u prometu.

Zupičić veli kao su održane prezentacije Elaborata i konzultacije s predstavnicima mjesnog odbora Labin donji, vijećnicima Grada Labina, predstavnicima tržnice, škola i ostalih institucija u tim zonama, tako da će neki primljeni prijedlozi utjecati na konačan izgled samog uvođenja i organizacije prometa te parkiranja u gradu.

- Sve to činimo kako bi Labin bio prometno uređen i ono najvažnije, jedan siguran grad za sve sudionike u prometu, a naročito za pješake, rekao nam je Zupičić. (Napisao i snimio Adriano ŠĆULAC)


Podijeli: Facebook Twiter