Recesija je zakacila i prijevoznike; ne samo što je kolicina prijevoza pala za oko 20 do 30 posto, vec i cijene stagniraju ili padaju, dok su s druge strane cijene energenata i ulaznih troškova porasle.
- Ukoliko se hitno nešto ne promijeni, odnosno ne uvede najniža cijena prijevoza koja ce biti dostatna da pokrije sve troškove prijevoza i osigura placanje svih doprinosa prema državi, nece biti nimalo veselo, upozorava predsjednik Ceha prijevoznika Obrtnicke komore Istarske županije Mario Crnkovic.
Istarski prijevoznici traže, stoga, da Vlada donese Zakon o minimalnim cijenama prijevoza, a da bi im se glas što jace i dalje cuo te da bi inicirali rješavanje prijevoznickih problema na državnom nivou, odlucili su udružiti snage s rijeckim prijevoznicima.
U utorak je u Buzetu prvi put održan zajednicki sastanak cehova prijevoznika istarskog i rijeckog podrucja.
Upravo je u tijeku, rekao je Crnkovic, realizacija inicijative na državnom nivou gdje Hrvatska udruga cestovnih prijevoznika, Hrvatska udruga poslodavaca, Obrtnicka i Gospodarska komora te cehovi prijevoznika buducoj Vladi namjeravaju iznijeti probleme koje žele riješiti.
Rad na crno jedan je od problema koji ne poznaje županijske granice. Crnkovic istice da ima dosta vozila koja su registrirana za vlastite potrebe ili nisu registrirana na pravnu, nego fizicku osobu. Vlasnik takvog vozila nema licencu, otima im prijevoznicki posao, a na tehnickom pregledu nitko ga ništa ne pita.
- U vrijeme bivše države kod registracije vozila morao si donijeti obrtnicu ili rješenje o trgovackoj djelatnosti. Naš je prijedlog da se pri dolasku na tehnicki pregled vozila obavezno mora priložiti licenca da bi se moglo registrirati vozilo, kaže Crnkovic.
Istice da je problem i pretovar vozila. Kažnjava se prijevoznike, a u vecini slucajeva nisu odgovorni.
- Kaznu bi trebao platiti onaj tko je izvršio utovar, odnosno onaj koji je dao krive podatke. Problem se javlja kod šumskih vozila ili kipera, jer se placa po kubiku ili toni. Narucitelji posla ucjenjuju prijevoznike da voze više tereta negoli je dozvoljeno. Ukoliko voze kubikažu za koju su vozila registrirana, prijevoznici nece imati nikakvu zaradu jer su cijene tako male da je to neisplativo. Na taj ih nacin prisiljavaju da umjesto devet kubika, za koliko je vozilo registrirano, ukrcaju 14 ili 15 da bi uspjeli doci na pozitivnu nulu ili ostvariti minimalnu zaradu, kaže Crnkovic. (G. CALIC ŠVERKO)