Programiranje i radionica robotike za umaške osnovce

Grad Umag će nakon završetka ovog projekta nastaviti s  provedbom, a dio sredstava će se osigurati u proračunu
Grad Umag će nakon završetka ovog projekta nastaviti s provedbom, a dio sredstava će se osigurati u proračunu

Bujska udruga ZiiD u suradnji s Gradom Umagom i POU ''Ante Babić'', a u partnerstvu s umaškim vrtićima i školama, osmislila je projekt pod nazivom ''In.Code'' kojeg su jučer predstavili  predsjednik ZiiD-a Hrvoje Livada, ravnateljica Učilišta Ana Pelko i pročelnik Upravnog odjela za društvene djelatnosti Grada Umaga Slaviša Šmalc.

Edukacija za građane

Projektom ''In.Code'' provest će se dva programa edukacije iz područja informatike i programiranja, osnovni i napredni, koji će obuhvatiti četrdeset korisnika u dobi od 6 do 14 godina. Programi su izrađeni po uzoru nastavnog programa razvijenog od strane međunarodne organizacije za promicanje informatičke izobrazbe Code.org, pod vodstvom Zlatana Mura i Vedrana Janića. Cilj je kroz interaktivne radionice, primjenjujući logičko razmišljanje, problemsko rješavanje, rješavanje zagonetki uz programske kodove, usvojiti osnove programiranja i izraditi vlastitu igricu ili interaktivnu priču.

Nakon završetka dijela programa koji se odnosi na programiranje, polaznici će dobiti mogućnost sudjelovanja na radionicama robotike koje će biti organizirane u suradnji s Croatian Makersima pod vodstvom jednog od osnivača Nenada Bakića i njegovog tima.

U sklopu projekta je predviđeno i studijsko putovanje svih polaznika edukacije u Zagreb i posjet start-upovima Bellabeat i Rimac Automobili. Tu su i edukativna predavanja za građane o važnosti informatike u 21. stoljeću i sigurnosti na internetu, koja će se održati s ciljem dodatnog informiranja i educiranja 150 građana. U planu su i predavanja umaške inovatorice Ivane Palčić i Sandra Mura.

Trom obrazovni sustav

- Hrvatski obrazovni sustav, prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu, informatičku naobrazbu svrstava u izbornu nastavu koja je pri tome svedena na usvajanje šturih vještina rada na računalu, a u potpunosti zanemaruje sustav algoritama i logičkog zaključivanja koji su preduvjet za razumijevanje i usvajanje informatičkog razmišljanja. U takvom obrazovnom sustavu lako je moguće da se djeca do kraja svog školovanja gotovo uopće ne susretnu s informatikom, osim ako to sami ne odaberu. Obrazovni sustav je trom i ne može pratiti niti tehnološke promjene niti promjene u potrebama na tržištu rada, kaže Pelko.

Grad Umag će i nakon završetka ovog projekta nastaviti s  provedbom aktivnosti, a dio sredstava će se osigurati u proračunu, kazao je Šmalc. Projekt je financiran od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja i Grada Umaga. (Tea GRGIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter