Profinjeni nissan qashqai

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Profinjenijim izgledom, vecom ugladenošcu, obogacenom standardnom opremom i lansiranjem inacice Pure Drive sa smanjenom emisijom, gama vozila nissan qashqai još je spremnija ucvrstiti vodeci položaj inovativne alternative tradicionalnom hatchbacku.

Tri godine nakon lansiranja qashqaija, kompaktnog crossovera koji je nevjerojatno dobro prihvacen na europskom tržištu, pa tako i u Hrvatskoj, Nissan je odlucio zategnuti bore i popraviti sitne nedostatke. Odradili su posao vrlo efektno. Redizajnirani model je kvalitetniji i oku ugodniji, što je jamac da ce qashqai u obje karoserijske varijante (+2 predstavlja model sa sedam sjedala) ostati najprodavaniji automobil u klasi.

Najvecu vizualnu promjenu doživio je prednji dio vozila. Novi su poklopac motora, blatobrani, prednja maska i svjetla. Stražnji dio krase atraktivnija pozicijska svjetla i novi profil spojlera stražnjih vrata. Finim ugadanjem aerodinamike smanjen je koeficijent otpora zraka, što poboljšava strujanje zraka ispod automobila i smanjuje buku.

U unutrašnjosti su novi i citljiviji instrumenti, a veci je naglasak stavljen na kvalitetu s novim materijalima, bojama i ostalim nenametljivim promjenama koje pridonose vecoj profinjenosti. Nova oprema obuhvaca limitator brzine, pomoc vozacu da nehotice ne prekoraci dopuštenu brzinu.



Iako qashqaijeva osnovna mehanicka obilježja nisu promijenjena, mnogobrojne male promjene poboljšale su dinamiku vozila. Primjerice, amortizeri su nanovo ugodeni radi vece stabilnosti, prigušenja buke i boljeg upijanja neravnina, a poboljšan je i dojam tocnosti upravljanja.

Motorizaciju i dalje cine dva benzinska i dva dizelska motora. Benzinac s pocetka game izraden je od aluminija, obujma 1.598 cm3, razvija 115 konjskih snaga uz okretni moment od 156 Nm. Snažniji je dvolitraš, takoder aluminijski, snažan 140 KS i 196 Nm. Gotovo 90 posto okretnog momenta raspoloživo je od 2.000 o/min što omogucuje ubrzanje koje se obicno ocekuje kod vecih motora. Ulazni dizelaš je Renaultov poznati turbo agregat, 1,5 dCi od 106 KS i 240 Nm, inace vrlo živahan i iznimno štedljiv.

Najsnažniji agregat u gami je turbodizelaš 2,0 dCi, koji u kombinaciji s Boschovim unaprijedenim sustavom ubrizgavanja s piezoelektricnim brizgaljkama razvija snagu od 150 KS i okretni moment od 320 Nm. Ovisno o motoru, u ponudi su rucni mjenjaci s pet ili šest brzina te automatski mjenjac sa šest stupnjeva prijenosa.

Dvolitarski benzinski motor nudi se s unaprijedenim CVT (bezstupanjskim) mjenjacem koji osigurava prakticki neogranicen broj omjera, što jamci najucinkovitiji rad motora, a osigurava i ravnomjernija ubrzanja te vecu uštedu goriva i smanjenje emisije štetnih plinova.



Svakako moramo spomenuti Nissanov "All mode 4x4" sustav koji omogucuje sigurnu i opuštenu vožnju uz unaprijedenu elektroniku koja vodi racuna o prianjanju kotaca. U normalnim uvjetima vožnje qashqai rabi samo prednji pogon kako bi se smanjili gubici energije i uštedjelo gorivo. Medutim, dode li do proklizavanje kotaca, sustav to otkriva, središnja se spojka u stražnjem pogonu odmah elektronicki ukljucuje, pa se snaga uskladeno rasporeduje izmedu prednje i stražnje osovine.

Na raspolaganju su tri nacina rada. U sustavu 2WD (pogon na dva kotaca), sustav je stalno podešen na prednji pogon, što je idealno za vožnju u povoljnim vremenskim uvjetima. Kad se prebaci na Lock (zakljucavanje), sustav ukljucuje stalni pogon na cetiri kotaca s raspodjelom snage od 50:50 prema prednjim i stražnjim kotacima. Najcešce se koristi automatski nacin rada u položaju Auto, po nacelu odaberi i zaboravi, u kojem je sustav prepušten sam sebi.

U odnosu na prethodnika, serijska opremljenost je bolja vec u osnovnim paketima. U pocetnom paketu Visia ukljuceni su gotovo svi elementi sigurnosti i udobnosti (nedostaje jedino ESP). Izbirljivijim kupcima nude se bogatiji paketi Acenta, Acenta plus te najopremljeniji Tekna i Tekna plus.

Nissan qashqai na tržištu starta s cijenom od 139 tisuca kuna za verziju s osnovnim 1,6-litarskim benzinskim motorom i paketom opreme Visia. Osnovna dizelska 1,5 dCi verzija košta 155 tisuca. qashqai +2 starta od 155 tisuca kuna za verziju sa 1,6-litrenim benzinskim motorom, dok dizelska 1,5 dCi verzija krece od 171 tisucu kuna. Najjeftinija 4x4 verzija, qasqai 2,0 Acenta 4WD, košta 189 tisuca kuna.


Podijeli: Facebook Twiter