Godinu i pol dana prošlo je od uspješnog inauguracijskog koncerta Jazzistra Orchestra u pulskom kazalištu, kojem se tada u znak podrške, kao posebna gošća, pridružila jedinstvena istarska pjevačica i skladateljica Tamara Obrovac. Taj je orkestar osnovan na inicijativu Udruge jazz glazbenika Istre JazzIstra, s namjerom da se javnosti pokaže da je Istra kao regija bogata kvalitetnim jazz glazbenicima koji su se školovali ili se školuju na različitim akademijama ili, pak, rade kao glazbenici profesionalci, ali uglavnom izvan Istre. Krajnji je cilj njihov povratak u Istru, odnosno osnivanje profesionalnog istarskog jazz ansambla.
Uoči tog premijernog prošlogodišnjeg nastupa Tamara Obrovac, a te riječi i danas zvuče aktualno, izjavila je: "Ne znam kojim sve riječima da ih nahvalim - što njih kao vrsne glazbenike, što napor Branka Sterpina da se orkestar uspostavi, ili pak, činjenicu da se oni drže zajedno i uzajamno podržavaju. Sve te tri stvari presedan su u povijesti istarskog jazza, a usudila bih se reći i istarske glazbe. Nikad se dosad nije dogodilo da u Istri postoji toliko dobrih jazz glazbenika. Velika bi šteta bila da JazzIstra Orchestra ne zaživi kako treba".
Jedan od glavnih inicijatora ovog projekta renomirani je pulski trubač Branko Sterpin koji je, kao i još neki pulsko-istarski jazzeri, svojedobno završio jazz akademiju u Grazu. Prema inicijalnim planovima, u tom profesionalnom istarskom jazz ansamblu zaposlilo bi se 17 glazbenika koji bi svakodnevno dolazili na posao odnosno na probe, ne bi li uvježbali program kojim bi se zatim predstavljali na koncertima po gradovima i mjestima Istre.
Zajedničkim bi se snagama udružilo deset istarskih gradova koji bi sufinancirali ovaj projekt, uz uključenje i Kopra, Trsta, Lovrana, Opatije, dakle geografske Istre. Krajnji cilj JazzIstra Orchestra jest glazbeno povezati cijelu Istru kao regiju kroz suradnje s Trstom, Koprom, Opatijom i drugim gradovima.
Aktivnosti usmjerene k tom cilju nisu prestale. Jazzistra Orchestra nastavlja s koncertnim programom: ovog puta pod vodstvom trombonista i jazz skladatelja - također Puljanina - Mirona Hausera, u pulskom Circolu (u četvrtak, 12. studenog u 20 sati) odat će se hommage salsi, glazbenom žanru koji je procvjetao na njujorškoj glazbenoj sceni 70-ih godina i zauvijek promijenio daljnji tijek američke glazbe, ponajviše jazza.
Uz cijenu ulaznice od, čini se, primjerenih 40 kuna, ljubitelji jazza moći će otkriti kako domaće jazz snage 'plivaju' u latino vodama, uz podršku gostiju, vrsnih interpreta tog žanra - Hrvoja Rupčića (Cubismo) na kongama te Lazara Ahmeda Zumede, kubanskog perkusionista i pjevača koji će koncertu donijeti dašak autentičnosti.
- Kad smo o tome prvi put razgovarali u travnju prošle godine, rekli ste da ideja s profesionalnim ansamblom od 17 ljudi nije megalomanska. Kako danas, s distancom, gledate na tu izjavu?
- I dalje sam uvjeren da se ne radi o megalomanskoj ideji. U usporedbi s, primjerice, simfonijskim orkestrom, pa čak i puhačkim orkestrom, big band sa 17 ljudi je mali ansambl. Često me uvjeravaju da se radi o utopiji, ali ja sam uvjeren da istarska regija, uz suradnju sa slovenskim i talijanskim dijelom regije, može realizirati takav projekt.
Više je pitanje da li Istra kao regija, odnosno ljudi na određenim pozicijama, takav projekt žele ili ne žele. Ovakav ansambl postaje megalomanski kada dobijete određenu svotu novaca za, primjerice, samo jedan koncert. Trenutno imamo gotovo sve članove raštrkane izvan Istre. Ako želite napraviti dobar koncert, treba napraviti i dovoljan broj proba, a putni troškovi i usklađivanje slobodnih termina svih muzičara postaju problematični. Upravo iz tih razloga (financije i slobodni termini glazbenika), na ovom koncertu u pulskom Circolu bit će 14 glazbenika. (Z. ANGELESKI)
CIJELI RAZGOVOR PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.