Prodaja novih automobila pala za gotovo 50%

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Prodaja novih putnickih automobila u Hrvatskoj je u prvih sedam mjeseci ove godine pala za 48,5 posto u odnosu na razdoblje sijecanj-srpanj prošle godine, pokazuju podaci o registraciji novih automobila koje je danas objavila agencija Promocija plus.

U prvih sedam mjeseci ove godine registrirano je 29.999 novih osobnih vozila, što je za 28.269 vozila manje nego u istom razdoblju prošle godine. Samo u srpnju registrirano je 4.637 novih putnickih automobila, što je 48,2 posto manje nego u srpnju lani. To je ipak nešto blaži pad nego u lipnju kada je zabilježen rekordan mjesecni pad prodaje novih automobila, za cak 56,4 posto.

Medugodišnji se pad prodaje novih automobila tijekom ove godine kretao od najnižih 39,1 posto koliko je iznosio u veljaci do 56,4 posto u lipnju, a pad veci do 50 posto zabilježen je u još dva mjeseca - travnju (55 posto) i svibnju (50,8 posto).

Slican trend pada registracija novih osobnih vozila, prema podacima Europskog udruženja proizvodaca automobila (ACEA), zabilježen i u brojnim drugim europskim zemljama. Po podacima ACEA, koje prenosi Promocija plus, a odnose se na prvih šest mjeseci ove godine, pad registracije novih vozila u ostalim europskim zemljama kretao se od 1,6 posto u Austriji, do cak 82,3 posto na Islandu.

Rast je pak u tom razdoblju zabilježen u samo pet države - Njemackoj, Slovackoj, Ceškoj, Francuskoj i Poljskoj.

Po podacima agencije Promocija plus iz mjesecnog istraživanja registracije vozila, u Hrvatskoj je u prvih sedam mjeseci ove godine najviše novih automobila prodao Opel, koji s 3.360 vozila drži 11,2 posto tržišta.

Slijedi Volkswagen s 2.879 prodanih automobila i tržišnim udjelom 9,6 posto, na trecem je mjestu Renault s 2.649 vozila i 8,8 posto tržišta, a na cetvrtom Peugeot s 2.464 vozila i 8,2 postotnim tržišnim udjelom. Medu prodavanijim markama u prvih šest mjeseci su i Ford, Škoda, Citroen itd.

Po podacima Promocije plus, medu 40-ak marki marki registriranih u sedam mjeseci u Hrvatskoj porast registracija u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje bilježe samo Lancia , Dacia i Smart.

Najprodavaniji model u prvih sedam mjeseci je Opel Astra s 2.055 prodanih vozila, a slijede VW Golf (1.250) i Renault Clio (1.018).

Samo u srpnju u Hrvatskoj je registrirano 4.637 novih automobila, a i u tom je mjesecu najprodavanija marka Opel s 573 prodana vozila. Slijede Volswagen s 477, Peugeot s 398 vozila, Renault s 364, Ford s 317 itd.

Podaci agencije Promocija plus pokazuju da je u prvih sedam mjeseci zabilježen pad registracije novih lakih dostavnih vozila - registrirano ih je 3.151 vozilo, što je 46,5 posto manje nego u isto vrijeme lani.

Istodobno je tržište rabljenih osobnih vozila s 5.620 registracija palo za 21,3 posto, a tržište rabljenih dostavnih vozila sa 657 registracija palo je za 30,7 posto.

Iz agencije Promocija plus napominju da ce biti zanimljivo pratiti daljnji tijek mjesecnih registracija, s obzirom na povecanje trošarina na odredene kategorije automobila, produbljavanje ekonomske krize, ali i relativno povoljniju osnovicu za medugodišnju usporedbu s obzirom da je trend smanjenja broja registracija zabilježen i u posljednjih nekoliko mjeseci prošle godine što bi moglo djelovati i na ublažavanje medugodišnjeg pada na mjesecnoj razini u ostatku godine.


Podijeli: Facebook Twiter