Prodaja automobila - horor se nastavlja

Uvijek vodeća – opel astra (K. TADIJIĆ)
Uvijek vodeća – opel astra (K. TADIJIĆ)

Svi koji su mislili da je katastrofalna prodaja automobila u kolovozu iznimka - gadno su se prevarili. Rujan je, istina, bio nešto bolji, ali kad se na katastrofu od 1.727 automobila iz kolovoza nasloni tek njih 40 više, jasno je da se hrvatski automobilski horor nastavlja.

Gledajući kumulativne brojke, 26.401 prodani automobil u prvih devet mjeseci donosi nam prosjek od 2.933 automobila te još uvijek drži nadu da bi se ove godine ipak moglo prebaciti brojku od 35 tisuća automobila (35.201 je umnožak ovogodišnjeg mjesečnog prosjeka). No kako je krenulo, teško je očekivati da će se u listopadu, studenome i prosincu prodavati po tri tisuće automobila kako bi se dosegnuo željeni prosjek. Bliže je istini da će se ove godine konačni rezultat kretati između 32 i 33 tisuće automobila što je u odnosu na lošu lanjsku godinu pad od gotovo 25 posto.

Pesimizam temeljimo na nekoliko činjenica. Ponajprije, ekonomska kriza je golema, radna se mjesta svakodnevno gase pa tko da u takvoj situaciji misli na kupnju novog automobila. Krenemo li prema konkretnim podacima s automobilskog tržišta, ovih jesenskih mjeseci treba "utopiti" i nekoliko tisuća "buy-backova" odnosno automobila što su prvih proljetnih mjeseci prodani rent-a-car kompanijama. Čak i sami trgovci forsiraju prodaju tih automobila starih nekoliko mjeseci, a ne nekih primjeraka s liste noviteta.

Ono što ipak može unekoliko uzbuditi automobilsko tržište je činjenica da su posljednji mjeseci u godini po tradiciji ipak znatno bolji od ljetnih, kao i činjenica da se nakon salona automobila u Parizu uskoro pojavljuje velik broj intrigantnih noviteta. Primjerice, pred vratima Hrvatske su renault clio, volkswagen golf pa i još poneki privlačni, a ne i nužno preskupi automobil.

A sad - što nam se u tom sušnom rujnu uopće prodavalo?  Najuspješniji je bio Volkswagen. Što je i očekivano. No, na drugo se mjesto nakon nekog vremena opet probio Opel, a još je zanimljivije da mu se na trećoj poziciji pridružio Citroen gurnuvši na mjesečnoj razini Peugeot na četvrtu poziciju. Slijede Hyundai, Chevrolet i KIA, a značajni posrtaj bilježimo kod Renaulta koji je u rujnu završio tek na 9. poziciji - Škoda je bila bolja od njega, a Ford je uspio sačuvati desetu poziciju iako je u rujnu bolji od njega bio ove godine sjajni Audi, čvrsto na 11. poziciji.

Više od 50 automobila utržili su Toyota, Dacia, Nissan i BMW, a sve ispod toga je poprilično loše - prodavati tek oko jednog automobila dnevno baš i nije neka sreća. Ipak, čak i u toj zoni ima jedna pozitivna pojava - Honda je prodavši 29 automobila uspjela ostvariti povratak u Top 20 izguravši s njega Mercedes što s 13 automobila u rujnu bilježi još jedan od svojih tužnih rekorda.

Modelska ljestvica pruža poprilično poznatu sliku. Opel Astra, ma što se događalo, uvijek vodi, a Volkswagen na ljestvici deset najbolje prodavanih ima čak tri modela - golf, polo i passat. Dobro ide i Citroen čiji je kompakt C4 osvojio 2. poziciju u rujnu, a Opelova corsa se i dalje drži pete pozicije. Dobro ide i KIA-i jer bi se na mjesečnoj razini i rio i ceed našli na Top 10, a uočljiv je i nastavak dobre serije chevroleta aveo. Zanimljivo, ma koliko djelovalo da su SUV-ovi tražena i željena "roba", jedini njihov primjerak na Top 20 je privlačni hyundai ix35.

Rezimea nemamo. Brojka od 1.767 prodanih automobila na mjesečnoj razini govori sve, mnogo više od pokušaja sastavljanja ma kakvog suvislog komentara. (Napisao Edi PRODAN)


Podijeli: Facebook Twiter