Dok se čekaju rezultati istrage nezavisnog povjerenstva o nazapamćenom incidentu u Hrvatskoj kontroli zračne plovidbe (HKZP) koja je u srijedu 30. srpnja ostala bez napajanja strujom, te zbog toga i bez nadzora zračnog prometa nad Hrvatskom, pojavili su se novi detalji koji otvaraju nova pitanja situaciji u toj tvrtki zaduženoj za sigurnost jednog od najosjetljivijih segmenata prometa.
Naime, "Novi list" doznaje kako to nije bio prvi prodor vode u podrumske prostorije HKZP-a gdje su smješteni dijelovi sustava napajanja električnom energijom. Iako se na taj problem upozoravalo već godinama, on nije riješen.
Čestitke i kritike
Proizlazi to iz dopisa što ga je predsjednik Sindikata djelatnika HKZP-a Zlatko Bayer uputio svojim kolegama čestitavši im istovremeno na profesionalnosti i požrtvovnosti što su ju pokazali u trenutku nestanka struje.
- Kao i nebrojeno puta do sada pokazali smo da smo sposobni odgovoriti velikim izazovima, te da se na nas može osloniti i u najtežim i nepredvidivim situacijama. Kolege su uskakale kolegama u pomoć gdje god je to bilo moguće i svi su dali sve od sebe kako bi društvo pretrpilo minimalnu štetu, naglašava Bayer napominjući ipak kako to nije prvi slučaj prodora vode. I dok je taj problem zanemaren oni s rubnjacima na ulazu u parkiralište navodno su odmah sanirani.
Bayer se, međutim, pita što bi bilo da se incident poput ovog dogodio u noćnim satima, kada u HKZP-u nema toliko tehničkih i operativnih stručnjaka.
- Također, sa žaljenjem moram ustvrditi kako se niti management nije pokazao na nivou zadatka te su se po operativnim prostorijama u vrijeme najvećeg stresa i intenzivnog rada na sanaciji štete, motali direktori i razni rukovoditelji kojima tamo nije mjesto, niti u te prostorije zalaze inače. Na taj su način dodatno doprinijeli stresu i pritisku kojemu je tehničko i operativno osoblje bilo izloženo, zaključuje Bayer.
Oglasio se internim dopisom i sam direktor HKZP-a Dragan Bilać potvrdivši da je HKZP isti dan osnovao nezavisno povjerenstvo za analizu i istraživanje ovog događaja kako bi se utvrdili njegovi uzroci.
- Cilj nam je nakon istrage definirati popravne i preventivne mjere ne bi li se izbjegla mogućnost da se ovakav ili sličan događaj ponovi. Istraga će biti provedena u skladu sa smjernicama Eurocontrola i ESARR-om 2 (sustavom izvješćivanja i procjena sigurnosti u zračnom prometu op. a.), objasnio je Bilać zahvalivši svim djelatnicima koji su se zbog ovog događaja vratili s godišnjeg odmora ili su pak ostali raditi prekovremeno. Apelirao je na sve djelatnike da se maksimalno koncentriraju na svoje radne zadatke kako bi se zračni promet na vrhuncu sezone nastavio odvijati sigurno.
Noćna mora
- Zadesilo nas je ono čega se svaki kontrolor letenja užasava. Da znaš da imaš konfliktne situacije u zraku i da si bespomoćan. Svi smo još pod dojmom toga i posljedice će se tek pokazati i s njima ćemo se neko vrijeme boriti, poručila je u zahvali kolegama Nataša Sumirat Adikusmah, predsjednica Hrvatskog strukovnog sindikata kontrolora letenja. "Nadam se da nećemo ovako nešto ikada više doživjeti i da ćemo ovo iskoristiti da se neke stvari poboljšaju. U takvim se situacijama stvoji osjećaj zajedništva i to je ono što osobno smatram da nam je svima počelo nedostajati u HKZP-u", poručila je predsjednica HSSKL-a. (A. RAIĆ-KNEŽEVIĆ)