Priznajem sve istarsko, pa i Jorasa

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U ciklusu SMS razgovora "Poznata Istra", koje Roberta Razzi svakog mjeseca vodi u kutku Multimedijalnog centra Luka s istarskim umjetnicima i kulturnjacima, u petak je gostovao Dario Marušic, istaknuti i priznati glazbenik i istraživac tradicijskih glazbi Istre.

"Ne volim se eksponirati jer prije ili kasnije dogodi se da se nadem na mjestu na kojem ne osjecam da pripadam", kaže Marušic ponukan pitanjem o anonimnosti i njegovoj cestoj netoleranciji prema opceusvojenom sistemu vrijednosti. "Konstanto je prisutna logika natjecanja i to mi smeta. Mene to ne zanima, ne dok ljudi kopaju po škovacama da bi se mogli prehraniti. To je važno i loše se osjecam kada vidim da postoji toliki postotak onih koji se unatoc tome natjecu. To je znak primitivizma i jako se loše osjecam u tom svijetu", pojašnjava.

Razgovor je neminovno poveo i do podsjecanja na godine djelovanja Istranove, sastava koji je bio smatran izrazito bitnim pripadnikom europskog folk-revivala, a u cijem je osnivanju i radu sudjelovao i Marušic. Bilo je govora i o osjecaju pripadnosti odredenom entitetu, što nerijetko biva temom kada je rijec o Marušicu i njegovom odrastanju i životu na granici.

"Ja sam Istrijan, a osjecam se 100 posto Slovenac, 100 posto Hrvat i 100 posto Talijan", kaže i dodaje da sve istarsko priznaje i tolerira, svaki osobni osjecaj pripadnosti u istarskom prostoru, pa tako i onaj Jorasov. "I on ima pravo misliti što hoce, kao što je i moja nona imala pravo misliti da covik nikada ni poša na lunu", prica Marušic. U tom se kontekstu osvrnuo i na ljubav prema državi i tek kratko rekao da voljeti može ženu, hranu ili pice, a da na državu može eventualno popiz...

Na pitanje o aktualnoj predsjednickoj kampanji i pracenju politike uopce Marušic veli da ga zanima i da ce kampanju zasigurno pratiti, iako zna da vrlo vjerojatno nece ni za koga glasati. Odgovara i da nikada, ni za kakav novac ne bi postao režimski glazbenik i naglašava da kao takav nikome i nigdje ne pripada. Bilo je govora i o svjetskom trendu world musica koji u Hrvatskoj svoju popularnost stjece pojmom etno glazba. "Tradicijska glazba tim diskografskim potezom nije dobila ništa, Martin Glavaš sigurno nije prodao veci broj sopela jer je Tamara Obrovac postigla uspjeh", istice.


Podijeli: Facebook Twiter