Priznaj... kako biraš parfem?

"Kako ne znaš najnoviji Chanelov parfem?" (D. MEMEDOVIĆ)
"Kako ne znaš najnoviji Chanelov parfem?" (D. MEMEDOVIĆ)

Prokazujući diktat(uru) mode i trendseterstvo, istodobno osvjetljavajući njihovu trivijalnost i financijsku raskalašenost nedostupnu većini smrtnika koji i ne žele biti robovi trendova, poznati umjetnik Siniša Labrović izveo je preksinoć u pulskoj galeriji Aneks s kolegom Nenadom Stipetićem 45-minutni performans pod nazivom "Intervju".  

Labrovića, golog do pojasa i vezanih ruku, u atmosferi i scenografiji mučnog policijskog isljeđivanja, uvjerljivi isljednik Stipetić propitivao je prati li modne trendove, ispitujući ga zna li najnovije modele hlača, satova, tenisica, kao i njihovu cijenu. Budući da svezani umjetnik nije znao odgovoriti ni na jedno pitanje, pa i na pojedina filozofska pitanja ("Po čemu bi odabrao parfem?, Bi li parfem mirisao po tebi ili ti po parfemu?"), isljednik bi ga vrijeđao, nazivajući ga seljakom. U jednom trenutku iznervirano se odlučio za kažnjavanje gušenjem pomoću savitljivog gumenog pendreka, a kasnije i ponekim prilično uvjerljivim šamarom. Budući da je u dramaturškom ponavljanju istih radnji izostao zaplet i rasplet, performans bi i u cjelini možda bio uvjerljiviji da je bio nešto kraći.  

Slaveći, kako je napisano u najavi, ljepotu, estetizaciju i opresivnu normativizaciju dobrog ukusa, performans je u par navrata slatko nasmijao publiku, ("Kako Tihomir Orešković veže šal?"), a posebno nakon pitanja koje su tri note recentnog Chanelovog parfema - nakon što mu je isljednik pomogao otkrivajući mu prvu notu (đumbir), neupućeni Labrović pokušava zatim s crnim paprom, nakon čega slijedi nova porcija gušenja. 

Performans i naknadni razgovor s umjetnikom održali su se u sklopu međunarodne bijenalne izložbe Multimeridijan 16, ove godine pod nazivom "Svjedoci - tijela u dijalogu i procesi refleksije", koja je otvorena do 14. studenog u galerijama Luka, Mul i Aneks. Izložba je strukturirana kao galerijski postav radova deset

umjetnica i umjetnika koji uključuje živo izvođenje samostalnih performansa, ali i performansa koji su sastavni elementi kompleksnijih umjetničkih radova, izravno pred publikom ili posredovanjem medija kao što su fotografija, video, film i instalacija. (Zoran ANGELESKI)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Podijeli: Facebook Twiter