Plan privatizacije tvrtki kceri Hrvatskih željeznica je na reviziji, a dok se pet godina star program, koji za sada nije dao privatizacijske rezultate, ne popravi, nece biti ni novih oglašavanja prodaje tvrtki u vlasništvu holdinga HŽ-a i poduzeca u njegovom sastavu.
Europska komisija u svom izvješcu o napretku Hrvatske ukazuje na sporost privatizacijskog procesa kada je rijec o domacoj željeznici. No, pitanje je hoce li se uopce proces moci ubrzati. Dosadašnji natjecaji za prodaju ovisnih društava domace željeznice pokazali su da interesa za njihovu kupnju nema. Prema programu donesenom prije pet godina, željeznica treba privatizirati 10 od 17 ovisnih društava. No, do sada su privatizirane samo dvije tvrtke, a jedna je cekajuci vlasnika otišla u stecaj.
Zadnji natjecaj za prodaju nekog od sedam društava iz prve grupe za privatizaciju objavljen je u veljaci ove godine. To je ujedno bilo i cetvrto neuspješno oglašavanje prodaje Željeznickog ugostiteljstva, cija je cijena od prvog do posljednjeg objavljenog natjecaja pala tri, cetiri puta - sa 144,14 milijuna na 42,4 milijuna kuna.
Za sada je prerano govoriti o tome kada se mogu ocekivati novi natjecaji i za koje tvrtke, kažu u HŽ-u. Pritom navode da se revizija plana privatizacije izraduje, a o nacinu privatizacije HŽ ce se savjetovati sa sindikatima na željeznici i usuglašen dogovor poslati Vladi. U ovoj godini vjerojatno niti jedna od tvrtki u vlasništvu holdinga HŽ-a, odnosno clanica grupe, nece biti ponudena na prodaju.
U dosadašnjem postupku privatizacije prodani su Željeznicko projektno društvo i Redarstvo, vatrogastvo, rasadnik (RVR) koje su kupili radnici. U stecaju je završio PZZ Inženjering, a Željeznicko ugostiteljstvo kopni dok ga se pokušava prodati. Po dva natjecaja do sada su oglašena i za Pružne gradevine, PROREG, kao i tri radionice - Remont željeznickih vozila Bjelovar, Radionica željeznickih vozila Cakovec i Remont i proizvodnja željeznickih vozila Slavonski Brod.