Niske temperature ove su se godine zadržale duže od ocekivanog, a premda samo meteorolozi znaju hoce li nas vremenske (ne)prilike ponovno iznenaditi, dolazak proljeca za sobom povlaci pripremu vašeg vozila za toplije razdoblje.
Ukoliko do sada vec niste zimske gume zamijenili ljetnima, vrijeme je da to ucinite. Meka komponenata zimskih guma dodatno ce omekšati u uvjetima dnevnih temperatura viših od deset Celzijevih stupnjeva cime se gubi na performansama, pa put kocenja postaje duži, prijemljivost u zavoju slabija, a i sama guma se brže troši te uzrokuje višu potrošnju goriva.
Na ljetnim gumama svakako prilagodite tlak kako bi odgovarao preporuci proizvodaca. Ovaj podatak možete naci na unutrašnjoj strani vozacevih vrata ili u prirucniku koji ste dobili uz vozilo.
Za prvo proljetno pranje automobila najbolje bi bilo izbjegavati automatske autopraonice te jedno poslijepodne zasukati rukave i posao obaviti sam.
Krenite od podvozja automobila prema vrhu kako ne biste prenosili prljavštinu, te nemojte koristiti sredstva za cišcenje domacinstva vec svom automobilu priuštite preporucena sredstva za cišcenje.
Na ovaj nacin cete zadržati sjaj i boju karoserije. Posebnu pažnju obratite na unutrašnje strane blatobrana, felge i spojeve karoserije jer se prljavština i kemijski spojevi, posebice sol, ondje najbolje zavuku te dugorocno mogu izazvati korodiranje komponenata.
Za pranje vozila nemojte koristiti spužve jer se u njima mogu zadržati zrnca pijeska koja ce oštetiti lak. Umjesto spužve, koristite rukavice – jednu za podvozje i jednu za karoseriju.
Nakon što ste temeljito isprali deterdžent te posušili automobil, vrijeme je za nanošenje voska. Vosak bi na automobil trebalo nanositi najmanje tri puta godišnje ukoliko želite zadržati izvornu boju i sjaj.
Unutrašnjost automobila, poglavito plasticne dijelove najbolje je održavati sredstvima za cišcenje plovila, tocnije – gumenjaka, jer ta sredstva nude puno bolji efekt i zaštitu od sredstava za cišcenje automobila.
Kad ste završili s cišcenjem automobila, vrijeme je da se posvetite mehanici. Niske temperature najvece posljedice ostavljaju na gumene dijelove i akumulator. Prodite rukom po gumenim dijelovima kako biste ustanovili oštecenja. Oštecene komponente zamijenite novima. Ukoliko je vaš akumulator stariji od ti godine, svakako ga zamijenite novim.
Kad smo vec kod gumenih dijelova, preporucljivo je provjeriti i stanje gumica brisaca te i njih zamijeniti novima ukoliko su dale svoje. Za toplije vrijeme preporucljivo je omjer rashladne tekucine svesti na 50:50, gdje 50 posto sadržaja cini destilirana voda, a drugih 50 posto antifriz.
Svakako promijenite i ulje, odnosno podesite njegovu viskoznost kako bi bolje odgovarala toplijim vremenskim uvjetima. Visoke temperature uzrokuju razrjedivanje ulja te stanjivanje sloja koji podmazuje pokretne dijelove motora. Viskoznije ulje osigurat ce adekvatno podmazivanje i trajan rad motora.