Priprema motocikla za zimsku pauzu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Najuporniji ce bikeri citavu zimu provesti na svome ljubimcu. Ipak, takvih je malo. Za sve ostale, odnosno one koji se ne žele voziti dok im se inje hvata za vizir i koji nemaju namjeru ponoviti scenu iz filma "Glup i gluplji" u kojemu ona dva cudnovata lika putuju na motociklu do skijališta, nudimo nekoliko prakticnih savjeta. Prije garažiranja motocikl valja pripremiti za zimski san.

Najbolje je da vaš ljubimac prezimi u zatvorenom, zašticenom i suhom prostoru. Ako je pak to nemoguce, pa ni ako ga "uvalite" nekom prijatelju ili rodaku u garažu (u nedostatku vlastite), onda vam ne preostaje ništa drugo nego da ga prekrijete zaštitnom (vodootpornom) ceradom i prepustite milosti i nemilosti prezimljavanja pod vedrim nebom.

Hladnoca, vlaga i mraz mogu itekako naškoditi motociklu. Pogotovo vlaga, jer uzrokuje koroziju, koja vašem dvokotacnom prijatelju ne može donijeti ništa dobroga. Stoga, bilo da motocikl zimu provodi u garaži ili ispod cerade, valja obratiti pažnju da bude pravilno pripremljen i zašticen.

Krenimo redom. Prva i najosnovnija stvar je pranje motocikla. Ali, i prije toga sjetite se uciniti još nešto."Nulta" radnja: odvezite se do benzinske postaje i spremnik goriva napunite do vrha. Benzin ce cuvati rezervoar od eventualnog hrdanja.

E, sad prelazimo na prvu radnju: pranje. Temeljito ocistite motocikl. Nemojte zaobici ni najsitnije komarce i mušice koje ste poput trofeja sakupljali na vjetrobranu tijekom sezone. Pazite pritom da ne oštetite lak ili izgrebete plasticne dijelove. Ako ste u mogucnosti, za pranje koristite miniwash.

Voda pod pritiskom olakšat ce vam posao, ali i s time valja biti oprezan. Prejaki pritisak može oštetiti motocikl. Osobito pazite na lak i oprezno postupajte prema hladnjaku, koji je veoma osjetljiv i vrlo ga je lako oštetiti vodom pod pritiskom. Ukoliko je motocikl bio u pogonu, pricekajte da se agregat malo ohladi prije pranja, da ne bi došlo do pucanja zagrijanih dijelova zbog nagle promjene temperature. Pazite i na kablove i druge elektricne dijelove.

Što krace ih izlažite mlazu vode da ne bi došlo do problema. Sve ostalo temeljito operite i zatim dobro osušite krpom i ako je moguce zaostale kapljice vode pažljivo ispušite kompresorom. Nakon pranja i brisanja, možete zagrijati agregat do radne temperature, što ce pomoci da se riješite skrivene vlage.

Slijedi cišcenje i podmazivanje lanca. Temeljito ga operite i podmažite za to namijenjenim sredstvima. Svakako obratite pažnju na deklaraciju proizvoda, pogotovo ako imate lanac s gumenim orinzima. Neodgovarajuci proizvod može vam uništiti i trud i lanac.

Ocistite i diskove za to namijenjenim sredstvom. Nikako ih ne smijete cistiti ili premazivati masnim sredstvima (npr. sprejem WD40), jer vas ceka neugodno iznenadenje na pocetku iduce sezone - kocnice nece raditi.

Podmažite kontakt-bravu, sajle, rucice, nogare za vozaca i suvozaca i bocnu nogaru WD-om ili nekim drugim zaštitnim sprejem slicnih svojstava. Isto ucinite i sa spojevima elektricnih instalacija.

Nakon što je sve cisto, uredno i ulašteno, poželjno je promijeniti ulje ako je za to vrijeme, odnosno ako ste to namjeravali uciniti pocetkom nove sezone. Ulje ne morate mijenjati ako vaš motocikl nije prešao odredeni broj kilometara nakon kojeg se u pravilu obavlja ta zamjena.

Kontrolirajte rashladnu tekucinu i po potrebi je zamijenite. Ako imate mogucnost testirajte djelotvornost antifriza, pogotovo ako ce motocikl prezimiti na otvorenome.

Akumulator možete odspojiti. Svakih nekoliko tjedana vratite ga i upalite motocikl. Pustite ga da radi neko vrijeme, da nepotrebno ne šokirate agregat te da napunite akumulator. Bilo bi dobro i kad ga ne koristite održavati razinu napunjenosti akumulatora, uz pomoc punjaca.

Ako posjedujete štendere, svakako podignite na njih motocikl i ispustite tlak u gumama do polovice propisane vrijednosti. Time cete im olakšati cekanje proljeca. Ako nemate štendere, nikako nemojte motocikl spremati oslonjen na (polu)prazne gume. Na mjestu oslanjanja guma na podlogu one ce se deformirati ili, još gore, rasjeci i postati potpuno neupotrebljive i opasne. Svakih nekoliko tjedana okrenite malo gume, tek toliko da motocikl ne bude citavo vrijeme oslonjen na njihov isti dio.

Još vam preostaje samo da pokrijete ceradom svog vjernog prijatelja, zakljucate ga u garažu ili osigurate lokotom i poželite mu ugodan zimski san. Laku noc prijatelji, do prvog suncanog proljetnog dana!


Podijeli: Facebook Twiter